کد خبر: ۶۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۱۱

خودروسازان چینی علیه بی‌وای‌دی جبهه گرفتند

رقابت شدید بین تولیدکنندگان پیشرو خودروهای برقی در چین افزایش یافته و اختلاف طولانی‌مدت بین بی‌وای‌دی و گریت وال موتور بر سر رعایت مقررات آلایندگی پس از آنکه جیلی به انتقاد از کاهش شدید قیمت بی‌وای‌دی پیوست، تشدید شده است.

خودروسازان چینی علیه بی‌وای‌دی جبهه گرفتندبه گزارش خودروکار -  این اختلاف به سال ۲۰۲۳ و  زمانی برمی‌گردد که شرکت گریت وال موتور، شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی را به نهادهای نظارتی چین گزارش داد و ادعا کرد که دو مدل هیبریدی پرفروش آن نتوانسته‌اند استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای را رعایت کنند.

این موضوع ماه میلادی گذشته دوباره زمانی مطرح شد که «وی جیانجون»، رئیس شرکت گریت‌وال موتور، نگرانی خود را در مورد جنگ قیمت جاری ابراز و تایید کرد که تحقیقات نظارتی هنوز فعال است. بی‌وای‌دی در آن زمان، این ادعا را رد کرد و گفت: خودروهایش مطابق استانداردهای انتشار گازهای گلخانه‌ای چین هستند.

«ویکتور یانگ»، نائب رئیس شرکت جیلی، شنبه، در یک کنفرانس خودرو در چونگ‌کینگ، علنا از ادعاهای گریت وال حمایت کرد و اظهار دکرد که جیلی آزمایش‌های آلایندگی خود را انجام داده و به همین نتایج رسیده است.

ادعاهای گریت وال موتور مربوط به استفاده بی‌وای‌دی از مخازن سوخت بدون فشار در خودروهای پلاگین هیبریدی کین پلاس (Qin Plus) و سانگ پلاس(Song Plus) است که باعث می‌شود مایع داخل آنها سریع‌تر از مخازن تحت فشار تبخیر شود.

طبق گزارش رویترز، «لی یونفی»،  مدیر کل برندسازی و روابط عمومی بی‌وای‌دی، یکشنبه در حساب کاربری خود در ویبو، به اظهارات جیلی پاسخ داد و گفت که مخازن بدون فشار مورد استفاده در خودروهای این شرکت بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳، با الزامات نظارتی آن زمان مطابقت داشتند، اما افزود: بی‌وای‌دی از آن زمان، به دلیل شکایت مشتریان، آنها را تغییر داده است.

این اختلاف رو به افزایش در حالی رخ می‌دهد که بازار خودروهای برقی چین با رقابت شدیدی روبرو است، زیرا مشوق‌های قیمتی اخیر بی‌وای‌دی که قیمت اولیه ارزان‌ترین مدل این خودروساز را به ۵۵ هزار و ۸۰۰ یوان (۷۷۷۱ دلار و پنج سنت) کاهش داد، باعث ریزش گسترده‌ سهام شرکت‌های خودرویی شد.

 

ایسنا 

برچسب ها: بی وای دی
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار