کد خبر: ۶۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۰

نوسازی اتوبوس‌ها تنها راهکار کاهش سرفاصله حرکت‌ها

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه افزایش سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها هم به کمبود ناوگان و هم بعد از آن به فرسودگی اتوبوس‌ها، ارتباط دارد، گفت: این امر موجب ناکارآمدی ناوگان می‌شود و چاره کار چیزی جز افزایش تعداد اتوبوس‌ها و جایگزینی اتوبوس‌های نو با قدیمی نیست.

نوسازی اتوبوس‌ها تنها راهکار کاهش سرفاصله حرکت‌هابه گزارش خودروکار - جعفر تشکری هاشمی در مورد سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها که در برخی خطوط موجب بروز نارضایتی شهروندان شده است، گفت: در طول سال‌های گذشته متأسفانه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی یا با کندی صورت گرفته و یا اساسا نوسازی اتوبوس انجام نشده است.

مدیریت شهری در مورد جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده چاره اندیشی کنند

وی بیان کرد: به دلیل عدم نوسازی اتوبوس‌ها، شاهد از رده خارج شدن تعداد زیادی اتوبوس هستیم که به دلیل فرسودگی زیاد قادر به ادامه ارائه خدمات نیستند و اسقاط شدند و چه اتوبوس‌هایی که به دلیل فرسودگی راندمان بالایی ندارند و بایستی شهرداری تهران و شورای شهر در مورد جایگزینی اتوبوس‌های فرسوده چاره اندیشی کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۴ به موضوع ناکارآمدی ناوگان توجه نشد، افزود: علاوه بر افزایش اعتبارات این حوزه، قرار شده است تا مدلی در مورد نوسازی ناوگان بدست بیاید.

وی گفت:  افزایش سر فاصله حرکت اتوبوس‌ها اولا به کمبود ناوگان و بعد از آن به فرسودگی اتوبوس‌ها، ارتباط دارد که موجب ناکارآمدی ناوگان می شود و چاره کار چیزی جز افزایش تعداد اتوبوس‌ها و جایگزینی اتوبوس‌های نو با قدیمی نیست.

تشکری هاشمی افزود: شورای شهر تهران چاره کاهش سر فاصله اتوبوس‌ها را می‌داند و در بودجه سال‌جاری اعتبارات خوبی را برای نوسازی در نظر گرفته است و این امید را داریم که با تلاش شهرداری تهران این خلأ پر شود و مشکلات مرتفع شود.

برچسب ها: اتوبوس‌
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار