کد خبر: ۶۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۲:۰۸

رونق بازار برقی‌‌ها به تسلا نرسید

فروش خودروهای جدید «تسلا» در اسپانیا در آوریل نسبت به ماه مشابه سال میلادی گذشته، ۳۶‌درصد کاهش یافت و به ۵۷۱ دستگاه خودرو رسید، در حالی که فروش خودروهای برقی سایر برندها افزایش یافت. رونق بازار برقی‌‌ها به تسلا نرسید

رونق بازار برقی‌‌ها به تسلا نرسیدبه گزارش خودروکار - ، داده‌‌های رجیستری که روز دوشنبه توسط انجمن خودروسازان اسپانیا (ANFAC) منتشر شد، نشان داد فروش شرکت خودروسازی «تسلا» در چهار ماه اول سال میلادی جاری در اسپانیا نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۷‌درصد کاهش یافته، در حالی که فروش خودروهای برقی که شامل خودروهای کاملا برقی و هیبریدی می‌شود، ۵۴‌درصد افزایش یافته است. فروش خودروهای «تسلا» در اروپا کاهش داشته، زیرا این خودروساز تحت ریاست «ایلان ماسک»، با رقابت چشمگیری از سوی برندهای اروپایی و به‌ویژه برندهای چینی خودروهای برقی روبه‌رو است. 

گرایش «ماسک» به سیاست‌‌های راست افراطی در اروپا، همچنین به اعتراضاتی علیه او و «تسلا» و همچنین خرابکاری در نمایشگاه‌‌ها و ایستگاه‌‌های شارژ این شرکت در سراسر آمریکا و اروپا منجر شده است. «ماسک» در هفته‌‌های گذشته گفت: با در نظرگرفتن زمان اختصاصی کمتر برای دولت ترامپ، زمان بیشتری را صرف مدیریت «تسلا» خواهد کرد. طبق گزارش رویترز، گزارش انجمن خودروسازان اسپانیا نشان می‌دهد که در اسپانیا، فروش خودروسازان چینی «بی‌‌وای دی»، «ام جی کارز» (MG) و «امودا» (Omoda) در سال میلادی جاری، به ترتیب ۶۴۴ درصد، ۸۰‌درصد و ۳۴۶‌درصد افزایش یافته است.

 

 

ایسنا

برچسب ها: تسلا
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار