مدیرعامل پیشین سایپا در گفت و گو «خودروکار»:
وقت اتصال خودروسازان به طراحان دنیا رسیده است
در شرایطی که خودروسازان داخلی رفته رفته در حال حرکت به سمت طراحی محصول هستند، مدیرعامل پیشین سایپا معتقد است با این تغییر رویکرد می توان سطح رقابت در بازار خودرو کشور را افزایش داد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، سعید مدنی با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی به اندازه کافی در مسائل مربوط به تولید و مونتاژ از شرکای خارجی یاد گرفته اند، می گوید:الان وقت آن رسیده تا به واسطه همکاری مشترک با شرکت های معتبر دنیا در حوزه طراحی، به سمت طراحی محصول و پلت فرم برویم.
او می افزاید:اگر به تجربه خودروسازان کره ای نگاه کنیم، متوجه می شویم آنها وقتی فهمیدند از مشارکت با خودروسازان خارجی چندان راه به جایی نخواهند برد، به سراغ طراحان و قطعه سازان رفته و به واسطه همکاری مشترک یا بزرگان این حوزه، به تدریج تبدیل به برندهایی جهانی شدند.
مدیرعامل سایپا تاکید می کند:خودروسازان داخلی نیز بهتر است در کنار مشارکت با همتایان خارجی خود، با شرکت های بزرگ طراح و تامین کننده دنیا مانند پنین فارینا و ZF و امثال اینها وارد همکاری مشترک شوند تا به علم طراحی محصول و پلت فرم دست پیدا کنند.
مدنی در نهایت این را هم می گوید که وزارت صنعت،معدن و تجارت حامی چنین مشارکت هایی در صنعت خودرو است و بنابراین خودروسازان داخلی می توانند با توجه به فضای ایجاد شده، وارد مشارکت با طراحان و تامین کنندگان بزرگ دنیا شوند.
انتهای پیام/