کد خبر: ۶۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵

رشد سهم بی‌وای‌دی در بازار جهانی

شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی، برترین تولیدکننده خودروی الکتریکی چین، قرار است با انتشار اطلاعات فروش خودرو در ماه نوامبر سهم بیشتری از بازار را نشان دهد و در مسیر فراتر از هدف سالانه خود قرار گیرد و از فورد و هوندا در فروش جهانی پیشی بگیرد.

رشد سهم بی‌وای‌دی در بازار جهانیبه گزارش خودروکار - بی‌وای‌دی اکنون با کمک فروش قوی در چین که در ماه‌های اخیر محقق شده، در مسیر رسیدن به هدف فروش سالانه چهارمیلیون دستگاه خودرو قرار دارد که بیشتر از فروش جهانی هوندای ژاپن و فورد در سال ۲۰۲۴ است. غول خودروهای الکتریکی چینی ۳.۸میلیون دستگاه خودرو در ۱۱ماه اول امسال تحویل داده که ۵۰۶هزار و ۸۰۴دستگاه آن در ماه نوامبر فروخته شده است.

فروش قوی بی‌وای‌دی، متاثر از مدل‌هایی با جدیدترین فناوری پلاگین هیبریدی است، که نشان می‌دهد این شرکت با انتشار داده‌های فروش خودرو در ماه نوامبر در سراسر صنعت، سهم بیشتری از بازار را گرفته است. بر اساس داده‌های خرده‌فروشی انجمن خودروهای مسافری چین، سهم این خودروساز تا اکتبر از بازار خودروی چین که بیش از ۹۰درصد از کل فروش بی‌وای‌دی را تشکیل می‌دهد، به ۱۶.۲درصد رسید که حدودا چهار درصد بیش از سال  ۲۰۲۳ است.

اگر شتاب فروش ادامه یابد، بی‌وای‌دی می‌تواند بیش از ۶میلیون دستگاه را در ۱۲ ماه آینده بفروشد و در این صورت، با گروه‌های خودروساز پیشرو جهان مانند جنرال موتورز  و استلانتیس برابری می‌کند. تحلیلگران می‌گویند که این شرکت چینی قصد دارد در سال ۲۰۲۵ پنج تا شش‌میلیون خودرو تحویل دهد.

  یک مدیر اجرایی بی‌وای‌دی در ماه نوامبر گفت که این خودروساز در ماه اوت تا اکتبر، نزدیک به ۲۰۰هزار دستگاه به ظرفیت تولید اضافه و ۲۰۰هزار کارگر را برای خودروسازی و ساخت قطعات استخدام کرد. تعداد کل کارکنان بی‌وای‌دی تا سپتامبر امسال نزدیک به یک‌میلیون نفر بود، حال آنکه در پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۷۰۳هزار و ۵۰۰نفر نیروی انسانی داشت.

 

رویترز - ایسنا  

برچسب ها: بی وای دی
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار