به گزارش خودروکار - احمد نعمت بخش - دبیر انجمن خودروسازان با اشاره به اینکه خودروسازان هر سال با تورم حداقل ۳۰ درصدی رو به رو هستند که باید با توجه به تورم، قیمتها افزایش مییافت،خاطرنشان کرد: خودروسازان با قیمتگذاری دستوری، روزانه در حال زیان هستند و ناچار به افزایش قیمت بودهاند.
وی افزود: از طرفی قطعه سازان به دلیل افزایش قیمت حامل های انرژی و مواد اولیه تقاضای افزایش قیمت دارند، از آنجایی هم که به دلیل ثابت نگهداشتن قیمت، سودی به خودروسازان تعلق نمیگیرد، افزایش قیمتی شامل حال قطعه ساز نمیشود در نتیجه آنها هم برای تامین هزینهها اقدام به کم کردن کیفیت کار میکنند.
دبیر انجمن خودروسازان عنوان کرد: اگر قیمت خودرو آزاد شود، دیگر افزایش قیمت ناگهانی و بی منطق نخواهیم داشت و این امر قطعا باعث افزایش کیفیت می شود.
نعمت بخش گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات در صنعت خودرو بحث قیمت گذاری خودروست که به عنوان ترمز برای سرمایهگذاران خارجی عمل می کند. قیمتگذاری دستوری باعث شده مشارکت و سرمایهگذاری در صنعت خودرو کم شود، در نتیجه آزادسازی قیمت خودرو جذب سرمایهگذاری خارجی را هم در پی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه با اصلاح قیمت، قیمت خودرو در کارخانه به حاشیه بازار نزدیک میشود که همین موضوع باعث رضایت مصرف کننده میشود، گفت: اکنون با رصد قیمت خودروها شاهد بودیم که با افزایش قیمت در کارخانه، قیمت خودرو در بازار ثابت مانده که این نشان از تصمیم درست وزارت صمت است.
ایسنا