به گزارش خودروکار - عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران، در نشست خبری امروز، دوشنبه، با خبرنگاران در پاسخ به سؤال تسنیم درباره ابهامات مطرحشده در رسانهها درباره قرارداد شهرداری تهران با چین و ورود سازمان بازرسی کل کشور به این پرونده اظهار کرد: اخیراً خبری منتشر شد که روایت سینمایی داشت و بدون منبع اعلام کرد؛ "جلسهای در سازمان بازرسی با دعوا همراه بوده است"! اما مسئولان شهری از چنین موضوعی بیاطلاع بودند.
وی افزود: شهرداری تهران خود را تابع دستگاههای نظارتی میداند؛ ممکن است سؤالاتی از سوی دستگاههایی مانند سازمان بازرسی مطرح شود که در فضایی منطقی و سازنده پیگیری میشوند؛ در زمان حاضر همکاری مثبتی در برقیسازی حملونقل تهران با این سازمان در جریان است.
مافیای خودرو و چالشهای واردات
سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به مسائل مرتبط با تجارت بینالملل و مسیرهای گمرکی متذکر شد: در طول مسیر واردات، ردپای مافیای خودرو داخل کشور کاملاً مشهود است؛ تفاوت قیمت 80هزاریورویی بین اتوبوسهای خریداریشده و نمونههای مشابه داخلی که بهزیان بیتالمال بود، نشاندهنده مشکلات جدی در این حوزه است.
وی تأکید کرد: با وجود چالشها، شهرداری تهران مدلی متفاوت برای واردات این اتوبوسها انتخاب کرد تا بهنفع مردم و صرفهجویی در اموال عمومی باشد؛ اگر از مسیرهای پیشنهادی برخی افراد استفاده میکردیم، بهجای واردات 2500 دستگاه، صرفاً 1800 دستگاه اتوبوس وارد میشد.
محمدخانی خاطرنشان کرد: بخشهایی از تولیدات اولیه اتوبوسها و تاکسیهای برقی از چین در حال ورود است و با اجرای بستههای بعدی، تعداد دستگاههای وارداتی افزایش خواهد یافت؛ این مسیر پرپیچوخم را عامدانه انتخاب کردیم تا بیشترین بهرهوری را برای شهر و شهروندان داشته باشیم.