کد خبر: ۶۲۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

افزایش رانت با قیمت گذاری دستوری؛ خودرو باید گران می شد

جلالی نائب رئیس انجمن قطعه سازان گفت: قیمت خودرو باید افزایش پیدا می‌کرد؛ اکنون یا باید قيمت ها آزاد شود یا از طريق بورس كشف قيمت شود. 

افزایش رانت با قیمت گذاری دستوری؛ خودرو باید گران می شدبه گزارش خودروکار - وی گفت: متاسفانه خودروسازان ما زیانده شده اند و ادامه زیان آنها منجر به ورشکستی و از دست دادن نیروی کار می شود؛ اکنون در این صنعت مهندسان خبره فعالیت می کنند که از بهترين مهندسان ايران هستند و اين روز ها به سرعت جذب اروپايى ها مي‌شوند، اما سهم آنها در توليد و كيفيت بستگى به خواست مشترى و معمارى پلتفرم ( بن سازه) هاى در حال توليد دارد.

نائب رئیس انجمن قطعه سازان گفت: اکنون عمده مشکلات ما در صنعت خودرو  سیاست‌های نادرست و عزل و نصب‌هاى متعدد مديران بدون هر گونه راهبرد براى آينده بوده و هست.

به گفته جلالی، ادامه فعالیت خودروسازان با زیان انباشته بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی ناشی از قیمت‌گذاری دستوری  امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: چه فرقى بين ما و صنعت فولاد وجود دارد كه  آن صنعت محصولات خود را با آب،  برق، گاز، مواد اوليه و كارگر سوبسيدى توليد مي كند ولى قيمت فروش محصولاتش بر اساس ارز بازار است و حق واردات از صادرات خود را بدون حد و مرز دارند. 

نائب رئیس انجمن قطعه سازان گفت:  زمانی که خودروساز زیان ده باشد، کیفیت خودرو افزایش نخواهد یافت، ‌در نتیجه این افزایش قیمت ها می تواند عاملی در افزایش کیفیت نیز باشد. 

وی افزود: ضرورت اصلاح قیمت خودروهای داخلی و حذف قیمت گذاری دستوری عاملی بر افزایش تیراژ تولید خودروسازان  و کاهش زیان خودروسازان خواهد بود؛ همچنین تحویل به موقع خودرو به مشتری و جلوگیری از کمبود خودرو در بازار نیز بر آن تاثیر گذار است.

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار