کد خبر: ۶۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹

نمره قبولی تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو در ارزیابی ها/ ارایه خدمات ویژه و بروز به مشتریان کیا در سراسر کشور

سید عباس شفیعی مدیر فنی مهندسی ، گارانتی و آموزش شرکت کوشا خودرو در خصوص ویژگی های تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو گفت : در حال حاضر یک تعمیرگاه مرکزی و تعدادي عاملیت  زیر مجموعه کوشا خودرو فعالیت می کنند. تعمیرگاه مرکزی دارای  فضای سالن ۵۰۰ متری است.

نمره قبولی تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو در ارزیابی ها/ ارایه خدمات ویژه و بروز به مشتریان کیا در سراسر کشوربه گزارش خودروکار - در این مرکز  ۶ جک شامل جک دو ستون و چهار ستون و قیچی وجود دارد. جایگاه سرويس سریع در این مرکز ديده شده. کوییک سرویس در تعمیرگاه انجام و ورودي تعمیرگاه هم پذیرش انجام و مشتریان از مسیر خاص وارد تعمیرگاه می شوند .تمام ابزارهای لازم برای ارائه خدمات تهیه  شده است . تجهیزات مورد نیاز جهت انجام تمامی سرویس های دوره ای , ، دستگاه عیب یاب آنلاین نیز در این مرکز موجود است.
وی در ادامه افزود : تمام کارهای فنی شامل تعمیرات موتور ، عیب یابی ، تعمیرات تخصصی ، جلوبندی تعلیق و بخش الکتریکال از مواردی است که در تعمیرگاه کوشا خودرو انجام می شود. تمامی نیروها آموزش دیده و دوره دیده هستند. نیروها توانایی عیب یابی و تعمیرات را به صورت علمي و با شناخت کافی از فناوري هاي موجود در خودروهاي كيا دارند. ضمن اینکه انبار مرکزی قطعات هم در حال حاضر در همین مکان است به همین دلیل تامین قطعات نیز به سرعت انجام می شود.
وی در خصوص جزییات آموزش پرسنل شبکه نمایندگی ها و مجموعه تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو توضیح داد: یک استاندارد آموزشی وجود دارد که برای تمامی شرکت های وارد کننده و خودروساز از سوی شرکت بازرسی کیفیت ابلاغ شده و ما الزاما باید طبق آن عمل کنیم و این کار را انجام داده ایم . واحد آموزش فنی که زیر مجموعه فنی مهندسی فعالیت می کند تمام این موارد را مشخص کرده و افرادی که دوره ندیده اند شناسایی و به واحد آموزش فنی معرفی شده اند. پلن آموزشی و دوره های مورد نیاز برای هر پرسنل فنی و غیر فنی در نظر گرفته شده است. طبق برنامه و پلن آموزشی که داریم دوره ها به ترتیب در حال  انجام است. یک سری از دوره ها، دوره های فنی است که الزاما افراد باید به صورت حضوری و عملی انجام دهند، در مراکزی که با آنها بحث آموزش فنی را بر اساس يك قرارداد داریم ، همکاری می کنیم و در آینده نزدیک فضایی را با عنوان واحد آموزش فنی که شامل تجهیزات تعمیراتی و عیب یابی ، زیر مجموعه شرکت کوشا خودرو راه اندازی می کنیم تا آموزش ها در محل خود شرکت انجام شود.
وی یادآور شد :در حال حاضر بصورت پیمانکاری این اقدامات انجام می شود، البته بخشي از دوره هاي آموزشي هم به صورت آنلاين برگزار مي شود. معمولا دوره های غیر فنی آنلاین هستند.
شفیعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دانش فنی عیب یابی محصولات کیا ساخت ۲۰۲۳و ۲۰۲۴ را در زمان تحریم چطور به دست آورده اید و چگونه به مشتریان این خودروها خدمات برای رفع و عیب یابی خودرو ارائه می کنید؟ گفت: سعی کردیم از افرادی در تعمیرگاه ها و واحد فنی استفاده کنیم که دوره دیده این محصولات باشند‌. شرکت کوشا به وب سایت آنلاین که استاندارد خود کیا موتور است دسترسي  دارد كه نقش يك مشاور و واسط فني را ايفا مي كند، ضمن اين كه  متخصصين نمايندگي های خدمات تمام دیتاهای فنی شامل دستور العمل های تعمیراتی و نقشه های برقی را دارند. حتي اطلاعيه هاي فني كيا با توجه به دسترسي با آن سايت مرجع و هر اطلاعیه فنی جدیدی که برای محصولات ارائه می شود قابل مشاهده است. در حقيقت كوشا خودرو در اين زمينه كاملا به روز است. طبق مذاکراتی که با تامین کننده گان داشتیم ، به منظور ارتقاء دانش فني و عيب يابي ، نفراتی به زودی به خارج از كشور اعزام خواهند شد. این روند تکمیل کننده دوره های قبلی و آموزش های قبلی است.
وی در خصوص ابزار و دستگاه خاص ارائه خدمات به مشتریان در تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو گفت : 
دستگاه عیب یابی که در مرکز کوشا خودرو برای خودروها استفاده می کنیم ، دستگاه كاملا به روزهستند و این دستگاه آنلاین کار مي كنند و به دليل ارتباط با  شرکت مادر در بحث تبادل ديتا، ترابل شوتینگ ها و دریافت کدهای خطا بسیار دقيق هستند. عیب یابی از طریق این دستگاه بسیار آسان تر و دقیتترخواهد بود، نمایندگی های کوشا خودرو به آخرین دستورالعمل  استفاده از لیست ارورها ، دسترسی دارند.
در تعمیرگاه های متفرقه تخصص و دیتا چندان وجود ندارد و اطلاعات و  دستگاه برنامه های آنلاین خودرو های کیا در دسترس آنها نیست. ما براساس دیتاها و آموزش هایی که دیده ایم‌ و دستگاه عیب یاب آنلاینی که  داریم اگر با خطایی در خودروهای کیا روبرو شویم مطابق با عیب یابی ، خیلی راحت ایراد را در کمترین زمان ، کمترین هزینه و بعضا بدون تعویض قطعه  ، با یک روگرامینگ آنلاین  ایراد را رفع خواهیم کرد.
تجهیزاتی که در تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو وجود دارد ، تجهیزات استاندارد و مناسب عیب یابی و تعمیرات ، خاص خودروهای کیا است. در مراکز متفرقه معمولا تجهیزات جنرال برای تمامی خودروها استفاده می شود و این مزیت تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو برای مشتریان است.
بابت خدمات و قطعاتی  که در این مرکز ارائه می شود به مشتریان گارانتی می دهیم. اگر خودرویی گارانتی نداشته باشد و  قطعاتی که از طرف ما دریافت کند ۶ ماه گارانتی به مشتری داده خواهد شد.گارانتی در هر  10هزار کیلومتر بر روی قطعات و ۳ هزار کیلومتر روی خدمات  ارائه خواهد شد.
وی درباره هزینه تعمیرات برای خودروهای غیر گارانتی، گفت : تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو سالی دو بار از طرف شرکت بازرسی و کیفیت ، سازمان حمایت و سازمان های مربوطه ارزیابی می شود، یک جدول خدمات داریم که در آن برای همه خدمات قابل ارائه به محصولات کیا با یک کد خدمات یک زمان استانداردي را مشخص کرده که تکنسین در چه زمانی مجاز به انجام خدمت است. براساس هر ساعت کارکرد بر روی خودرو ، مبلغی تعیین شده است، این مبلغ در زمان ضرب و هزینه اجرت خودرو محاسبه خواهد شد. این مبلغ استانداردی است که قبلاً در سازمان های مربوطه مجوز آن گرفته و تاییده آن دریافت شده است .
به واسطه این چارت هزینه ، خدمات به مشتریان متعادل و مناسب است و هزینه گزافی از مشتریان دریافت نمی شود، چه بسا در تعمیرگاه های متفرقه هیچ مقیاسی برای هزینه ارائه خدمات وجود ندارد .
ما مجاز نیستیم برای خدماتی که ارائه نداده ایم اجرت بگیریم و فاکتورهای تعمیرگاه مدام از طرف شرکت های مربوطه بازرسی می شوند . به همین دلیل خدمات دقیقا باید مطابق اظهارات مشتریان در هنگام پذیرش باشد و برای آن فاکتور صادر شود. در غیر این صورت ، اگر اجرتی اضافی و بدون هماهنگی با مشتری توسط تعمیرگاه و نمایندگان مجاز  ثبت شده باشد تعمیرگاه باید عودت وجه به مشتری و جریمه پرداخت کند. در شبکه عاملیت ها نیز به این موضوع کاملا توجه شده و رعایت می شود.
وی خاطر نشان کرد: تعمیرگاه مرکزی کوشا خودرو در ارزیابی تعمیرگاه ها و ستاد دفتر مرکزی نمره قبولی را دریافت کرده است و برنامه ریزی ما برای كسب رتبه یک در كيفيت سنجي هااست و تمام تلاش خود را برای رسیدن به این هدف انجام می دهیم.

برچسب ها: کوشا خودرو
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار