کد خبر: ۶۲۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳

صنایع حمل و نقل و خودرو ۴.۳۲ میلیارد دلار ارز گرفتند

از ابتدای امسال تا ۲ مهرماه سال جاری ۲۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار ارز صنایع تامین شده که از این میزان ۴ میلیارد و ۳۲ میلیون دلار ارز صنایع حمل و نقل و خودرو بوده است.

صنایع حمل و نقل و خودرو ۴.۳۲ میلیارد دلار ارز گرفتندبه گزارش خودروکار -   از ابتدای امسال تا ۲ مهرماه ۲۴ میلیارد و ۸۱۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است که ۱۷ میلیارد و ۴۸۶ میلیون دلار آن ارز نیمایی و ۷ میلیارد و ۳۲۷ میلیون دلار آن ارز واردات در مقابل صادرات بوده است.
گفتنی است صنایع شامل صنایع حمل و نقل و خودرو، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات تولید، صنایع شیمیایی و پلیمری، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک، منسوجات و پوشاک است و بخشی هم به عنوان سایر تعریف شده است.
براساس گزارش بانک مرکزی از ابتدای امسال تا ۲ مهر ماه سال جاری ۸ میلیارد و ۵۱۸ میلیون دلار برای «سایر» ارز تأمین شده است که از این میزان ۶ میلیارد و ۶۶۴ میلیون دلار ارز نیمایی و یک میلیارد و ۸۵۴ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات بوده است.
تأمین ارز برای صنایع حمل و نقل  و خودرو نیز از ابتدای سال تا ۲ مهرماه ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون دلار بوده که ۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون دلار آن ارز نیمایی و یک میلیارد و ۷۵۷ میلیون دلار آن ارز واردات در مقابل صادرات بوده است.
تامین ارز صنایع در مدت یاد شده ۳ میلیارد و ۳۱۶ میلیون دلار بوده که یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار آن ارز نیمایی و یک میلیارد و ۴۶۳ میلیون دلار آن ارز واردات در مقابل صادرات بوده است.
تأمین ارز ماشین آلات و تجهیزات تولید (نیمایی و واردات در مقابل صادرات) ۲ میلیارد و ۹۷۱ میلیون دلار و صنایع شیمیایی و پلیمری ۲ میلیارد و ۳۸۶ میلیون دلار بوده است.
میزان تأمین ارز نیمایی و واردات در مقابل صادرات صنایع تجهیزات برق و الکترونیک ۲ میلیارد و ۳۷۳ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک در مدت یاد شده ۹۲۹ میلیون دلار بوده است. 

 

فارس

برچسب ها: ارز
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار