کد خبر: ۶۲۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
نمایشگاه خودرو مشهد / ۷ 

آغاز تولید پارس آریا از نیمه دوم سال/ تولید P90 در خط تولید رنو 

پس از کش و قوس های فراوان پروژه P90 پارس خودرو که همان رنو تندر  است با نام پارس آریا از نیمه دوم سال وارد بازار خواهد شد.

به گزارش خودروکار -  این خودرو که از سوی پارس خودرو در نمایشگاه بین المللی خودروی مشهد در معرض نمایش گذاشته شد با تغییراتی در نمای جلو و عقب همراه شده است.
پژمان شادچهره، مدیر پروژه P90 در گفت و گو با خبرنگار خودروکار در مورد آخرین وضعیت این خودرو گفت: در حال حاضر ۵۰ خودرو با هدف پاس کردن تست ها و استانداردها در حال تولید است تا تست و کالیبراسیون نهایی بر روی آن انجام شود.

آغاز تولید پارس آریا از نیمه دوم سال/ تولید P90 در خط تولید رنو 
وی با اشاره به تغییرات انجام شده بر روی خودرو از جمله کالیبراسیون نهایی برروی قوای محرکه، ایربگ،  سیستم ترمز و سیستم ESP (سیستم پایداری خودرو) افزود: خودرو بر روی پلتفرم ال ۹۰ طراحی شده اما به دلیل عدم توان پاس کردن استانداردهای هشتاد و پنج گانه با وجود حفظ ساختار رنو ، تغییراتی صورت گرفت به طوری که جلوی خودرو با هدف پاس کردن استاندارد برخورد با عابر پیاده و حفاظت از آن تغییراتی کرد. همچنین در جلوی خودرو به دلیل پاس کردن استاندارد تست تصادف از جلو نیز تغییراتی انجام شد و در قسمت میانی خودرو نیز با وجود ثابت باقی ماندن ظاهر خودرو ،در ستون های وسط و رکاب پایین نیز تقویت صورت گرفت تا خودرو توان پاس کردن استاندارد برخورد از جانب را داشته باشد.

آغاز تولید پارس آریا از نیمه دوم سال/ تولید P90 در خط تولید رنو 
شادچهره تاکید کرد: در قسمت انتهایی خودرو به دلیل همگونی با قسمت جلو تغییراتی انجام شد تا ضمن تطابق، توان پاس کردن استاندارد برخورد از پشت را هم داشته باشد.
وی در خصوص تغییرات داخل خودرو نیز اظهار کرد: 
از نظر تریم داخل نیز تغییرات انجام و تریم داخلی به تریم ساندرو تبدیل شد هرچند که تمام سعی این بود که ال ۹۰ حفظ شود از این رو سیستم تعلیق و اکسل جلو و عقب همچنان ال ۹۰ باقی مانده است.

آغاز تولید پارس آریا از نیمه دوم سال/ تولید P90 در خط تولید رنو 
مدیر پروژه P90 ادامه داد: موتور این خودرو همان موتور ME16 است که در گروه سایپا وجود دارد و توان تولید ۱۱۱ اسب بخار و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور را داد این در حالیست که موتور رنو پیش از این ۱۰۵ اسب بخار داشت. گیربکس خودرو نیز ۵ سرعته دستی 5f18 بوده و به دلیل استفاده از سیستم پایداری خودرو، فرمان برقی در خودرو نصب شده است.
وی با بیان این که به تناسب این تغییرات و تغییرات آپشنالی ک در خودرو انجام شده برخی از سیستم های خودرو نیز شاهد تغییراتی بوده است، گفت: تغییراتی درکولینگ قوای محرکه، سیستم رادیاتور،سیستم کولینگ و سوخت رسانی خودرو انجام شده و به تبع این تغییرات شاهد آپشن هایی همچون دی لایت، تغییر در چراغ ها ، اتولایت، سنسور نو و باران هستیم در همین حال سیستم دسته سیم خودرو نیز تغییر کرده و در ظاهر خودرو نیز تغییراتی در داشبورد صورت گرفته و مانیتور اضافه شده است. دوربین عقب و فرمان دی کات نیز از تغییرات عمده ظاهری این خودرو است.

آغاز تولید پارس آریا از نیمه دوم سال/ تولید P90 در خط تولید رنو 
شارچهره با بیان این که سیستم اچ بک داخلی با این تفاوت که کنترل سیستم نیمه اتوماتیک است، حفظ شده گفت: سیستم اچ بک کمپرسور نیز متناسب با موتور تغییر کرده ضمن آن که رینگ این خودرو نیز با تغییراتی همراه بوده و به رینگ ۱۵ تغییر کرده است.
شادچهره ظرفیت تولید این خودرو را همانند ال ۹۰ عنوان و تصریح کرد: خط تولید ال ۹۰ حفظ شده و این خودرو در همان خط با همان سطح اتوماسیون و ظرفیت تولید ۳۰ دستگاه در هر ساعت به تولید خواهد رسید.
به گفته وی؛ تولید انبوه P90 از اواخر سال آغاز و همزمان با تولید به بازار عرضه خواهد شد.


شادچهره در خصوص قیمت این خودرو نیز گفت: باید قیمت نهاده های تولید و در نهایت قیمت تمام شده محصول به شورای رقابت ارسال تا این شورا نسبت به قیمت گذاری آن اقدام کند
به گفته مدیرپروژه P90 ، این خودرو به احتمال زیاد با نام پارس آریا وارد بازار خواهد شد.

روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار