کد خبر: ۶۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
ناترازی بنزین؛

تخصیص بنزین به نفر منجر به عدالت اجتماعی می شود

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران به بیان توضیحاتی درباره چالش‌ها و راهکارهای تغییر شیوه تخصیص بنزین و تأثیر آن بر عدالت اجتماعی و جلوگیری از ناترازی بنزین پرداخت.

تخصیص بنزین به نفر منجر به عدالت اجتماعی می شودبه گزارش خودروکار - عباس آرگون، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  در خصوص تغییر در شیوه تخصیص بنزین و تأثیرات آن بر عدالت اجتماعی و هم چنین جلوگیری از ناترازی بنزین گفت: «در حال حاضر، ناترازی در بنزین وجود دارد و هزینه‌های زیادی بابت واردات بنزین پرداخت می‌شود. رئیس‌جمهور در مناظرات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که هدف از افزایش قیمت بنزین، افزایش عدالت اجتماعی نبوده است، بلکه به دنبال تغییر شیوه تخصیص بنزین بوده‌اند.»

آرگون ادامه داد: «بحثی که اکنون مطرح شده، این است که طرح تخصیص بنزین به ازای هر کد ملی دوباره بررسی و به کار گرفته شود. این طرح می‌تواند به تخصیص عادلانه‌تر بنزین کمک کند و ناترازی موجود را کاهش دهد. با این حال، اجرای این طرح نیاز به کارشناسی دقیق و پیاده‌سازی صحیح دارد.»

وی افزود: «یکی از مشکلات اساسی، تفاوت در مصرف بنزین میان خودروهای داخلی و خارجی است. بر اساس گزارش‌ها، مصرف بنزین در خودروهای داخلی حدود ۳۰ درصد بیشتر از خودروهای خارجی است. این موضوع نیازمند بررسی و نظارت دقیق‌تر بر مدیریت مصرف بنزین است.»

این عضو اتاق بازرگانی تهران در ادامه گفت: «در حال حاضر، مصرف روزانه بنزین در کشور حدود ۱۲ میلیون لیتر است و مصرف بالای بنزین به دلیل استانداردهای پایین خودروهای داخلی، بار مالی زیادی را به کشور تحمیل می‌کند. لذا، مدیریت مصرف و بهبود استانداردهای خودروها باید در اولویت قرار گیرد.»

وی به این نکته اشاره کرد که: «بحث توزیع عادلانه بنزین و مدیریت مصرف آن، نیازمند اقدامات گسترده و هماهنگ است. باید بر اساس قدرت خرید جامعه و نیازهای مختلف، به توزیع عادلانه بنزین پرداخت و در عین حال نظارت‌ها و کنترل‌های لازم بر بازار بنزین اعمال شود.»

آرگون جمع‌بندی کرد: «امیدواریم با اجرای طرح‌های اصلاحی و مدیریت صحیح، بتوانیم به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر شویم و مشکلات موجود در تخصیص بنزین و حل ناترازی بنزین را حل کنیم. این اقدامات می‌تواند به بهبود شرایط اقتصادی و کاهش هزینه‌های واردات بنزین کمک کند.»

 

مهر

برچسب ها: بنزین
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار