به گزارش خبرنگار خودروکار، براساس ماده 8 این لایحه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده یا مالک وسایل نقلیه موتوری اعم از سبک، نیمهسنگین، سنگین، موتورسیکلت مکلف شدند، وسایل نقلیه خود را پس از اتمام سن فرسودگی از رده خارج کنند.
تعیین سن فرسودگی و بیمه انواع وسایل نقلیه موتوری موضوع این ماده، براساس آئیننامهای است که حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از ابلاغ این قانون به پیشنهاد مشترک سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به تصویب هیئت وزیران میرسد.
زمانی که بر اساس شنیده ها شاید حدود 20 سال برای هر خودرو وضع شود و در این حالت خودروهای لوکس و کلکسیونی که قیمت های بالایی هم دارند مشمول این مصوبه شده و با همان چشم خودروهای فرسوده به آنها نگاه خواهد شد.
این مصوبه نارضایتی تعداد زیادی از مالکان خودروهای کلکسیونی و قدیمی را در بر داشت، تا جایی که گاهی با برپایی گردهمایی هایی همراه با خودروهای خود، خواستار تغییر این قانون و حداقل بازنگری در مفاد آن هستند.
از یک سو با توجه به شرایط خاص آلودگی هوا در کلان شهرها لزوم اجرای این قانون بیش از پیش ضروری احساس می شود و از سوی دیگر مالکان خودروهای کلکسیونی که باید این خودروها را برای فیلم ها و مراسم های عروسی و گاهی برای نمایشگاه ها در خیابانها تردد بدهند را به مشکل وا داشته است.
حال باید دید این مصوبه بدون تبصره خاص برای این خودروهای گران قیمت و کلکسیونی هم به اجرا در می آید و یا نمایندگان تبصره ای برای فرار این خودروهای خاص از اسقاط تصویب و جان این زیباهای بی زبان را نجات می دهند.
انتهای پیام/