به گزارش خودروکار، دفتر معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت خطاب به شرکتهای عرضه کننده خودرو و انجمن خودروسازان ایران اعلام کرد، با توجه به تکلیف موضوع قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، قانون ساماندهی صنعت خودرو و آیین نامههای اجرایی آن بدین وسیله اهداف کیفی
خودرو سواری و تجاری در سه شاخص کیفیت، خدمات فروش و پس از فروش در سال ۱۴۰۳ ارائه میشود.
از جمله این شاخصها، کیفیت سلامت خودرو در زمان تحویل فروش (درصد فراوانی خودرو بدون ایراد ۷۲ ساعت بعد از تحویل به مشتری)،
رضایت از کیفیت اولیه محصول سه ماه اول مالکیت خودرو و پیمایش ۴۰۰۰ کیلومتر است.
خلاصه آخرین وضعیت کیفی صنعت خودرو در سال ۱۴۰۲ و اهداف پیشنهادی تعیین شده در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است: