کد خبر: ۶۰۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

تحول در صنعت خودرو با حرکت به سمت پلت‌‌فرم‌‌های جدید باکیفیت

کارشناسان صنعت خودرو معتقدند حمایت از صنعت خودروسازی کشور این صنعت را برای توسعه محصولات و ارتقاء کیفیت آماده می‌کند.
به گزارش خودروکار -  حجت‌اله فیروزی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر توانایی‌های بنگاه‌های خودروسازی کشور اذعان داشت: «همه دست‌اندرکاران در صنعت خودرو برای بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود در خودروسازی و تحویل خودروهای باکیفیت به مردم تلاش می‌کنند.»

مشکلات صنعت خودرو در چند سال گذشته باعث بروز برخی نارضایتی‌ها شده است، به نظر شما برای جلب رضایت متقاضیان خودرو داخلی چه اقدامی باید دستور کار این شرکت‌ها و زیرمجموعه‌های آنان قرار بگیرد؟

صنعت خودرو از صنایع مهم کشور با جمعیت چندمیلیونی شامل قطعه‌سازان، فعالان بخش خودرویی، کارکنان، مدیران، مهندسان، متخصصان و پژوهشگران در حوزه خودروسازی است و اگر ایراداتی به این صنعت وارد است باید با نگاه حمایتی به رفع مشکلات کمک کرد. البته پشتیبانی از خودروسازی به این معنا نیست که از ظرفیت‌های بیرونی کشور در قالب واردات خودرو و انتقال تکنولوژی روز جهانی دور بمانیم بلکه به موازات حمایت باید از ظرفیت‌های بیرونی کشور که خودروسازان و دولت نیز به عنوان خط مقدم در حوزه اجرا به آن اذعان دارند، در جهت ایجاد رقابت در خودروسازی بهره گرفت.

مجلس باتوجه به ضرورت ایجاد فضای حمایتی در صنعت خودرو چه تدابیری در این خصوص اتخاذ کرده است؟

کمیسیون صنایع مجلس نیز در سنوات اخیر به صورت مستمر جلساتی را پیرامون رفع مشکلات صنعت خودروسازی با حضور سازمان ملی استاندارد، خودروسازان، قطعه‌سازان، سازمان حفاظت محیط‌زیست ترتیب داده است. اگرچه نمی‌توان وجود برخی کاستی‌ها در حوزه خودروسازی را نادیده گرفت اما تلاش‌ها همواره به سوی رفع مشکلات معطوف بوده چراکه همه دست‌اندرکاران در این صنعت اعم‌از خودروسازان، دولت و مجلس برای بهره‌گیری صحیح از ظرفیت‌های موجود در خودروسازی و تحویل خودروهای باکیفیت به مردم تلاش می کنند.
برچسب ها: صنعت خودرو
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار