به گزارش
خودروکار - این اقدام با هدف رسیدگی به تقاضای ضعیف برای مدل قدیمی این خودروساز آمریکایی در چین، دومین بازار بزرگ آن است و جنگ قیمتی بیرحمانهای بین خودروهای الکتریکی در بحبوحه رکود اقتصادی درگرفته است.
این منبع که از افشای نامش خودداری کرد، گفت کارخانه شانگهای، بزرگترین مرکز تولیدی تسلا در سطح جهان، قصد داشت تولید مدل Yرا حداقل ۲۰درصد در دوره مارس تا ژوئن کاهش دهد.
دادههای انجمن خودروسازان چین نشان میدهد که تولید مدل Y در چین در ماه مارس به ۴۹هزار و ۴۹۸ دستگاه و در آوریل به ۳۶هزار و ۶۱۰ دستگاه رسیده است که به ترتیب ۱۷.۷درصد و ۳۳درصد کمتر از یک سال گذشته است.
دادههای این انجمن نشان میدهد که در مجموع طی چهار ماه نخست امسال، تسلا ۲۸۷هزار و ۳۵۹ دستگاه مدل Y و مدل ۳ را در چین تولید کرده که اولی ۵درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ است و تولید مدل ۳ نیز ۱۰درصد بیشتر است.
از رویترز، تسلا در ماه آوریل قیمت مدل Y را در چین به پایینترین سطح از زمان عرضه این مدل در این کشور در سال ۲۰۲۱کاهش داد.