به گزارش
خودروکار - خودروسازان ژاپنی هنگام سرمایهگذاری در خودروهای الکتریکی پای خود را روی پدال گاز نگه میدارند.
نتایج بررسیها نشان میدهد رشد فروش خودروهای برقی در حال کاهش است اما این موضوع برای برخی از سازندگان که قبل از ارزان شدن باتریها و ایجاد زیرساختهای شارژ کافی، در الکتریکیسازی مسابقه میدهند، شوکآور نبوده است.
به عبارت دیگر، شرکتهای خودروسازی ژاپنی میدانستند که خریداران خودرو هنوز آماده برقی شدن سریع نیستند. به گفته مدیر ارشد مالی نیسان، الکتریکی شدن خودروها با گذشت زمان رشد خواهد کرد.
خودروسازان از جمله تسلا با کاهش سرعت گسترش خودروهای برقی، انتظارات خود را تغییر دادهاند. بسیاری از مصرفکنندگانی که تحت تاثیر تورم و نرخهای بهره بالا قرار گرفتهاند، هنوز خودروهای برقی را دور از دسترس میدانند.
ایجی فوجیمورا، مدیر مالی هوندا موتور، میگوید این شرکت میدانست که کاهش سرعت خودروهای الکتریکی ممکن است رخ دهد. بااینحال، او اظهار کرد که برای دستیابی به کربن صفر، الکتریکیسازی باید به سمت جلو پیش برود و خودروسازان به پیشبرد راهبردی خودروهای الکتریکی خود ادامه خواهند داد.
یویچی میازاکی، مدیر مالی تویوتا، نیز میگوید خودروهای هیبریدی که به زیرساخت شارژ نیازی ندارند، حمایت مصرفکننده را به عنوان راهحلی واقعبینانه جلب میکنند. خودروساز شماره یک جهان در حال آماده شدن برای فروش سالانه پنجمیلیون خودروی بنزینی-الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ است که یک سال زودتر از آنچه قبلا انتظار میرفت، خواهد بود.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا به دنبال یک خط تولید کامل شامل پیشرانههای الکتریکی، پلاگین هیبریدی و هیدروژنی است تا آماده پاسخگویی به هر تقاضایی باشد.