به گزارش
خودروکار - ظهور برندهای چینی در حال رشد سریع مانند بیوایدی که خودروهای برقی مقرونبهصرفه را برای رانندگان جوان چینی تولید کردهاند، منجر به از دست دادن مدام سهم بازار برای رقبای خارجی در بزرگترین بازار خودروی جهان شده است.
بااینحال، خطرات برای نیسان که تا سال ۲۰۲۲ چین را بزرگترین بازار خود میدانست، احتمالا بیشتر است. کاهش ۱۱.۶درصدی سهام نیسان موتور، ۱.۸میلیارد دلار از ارزش بازار این خودروساز ژاپنی را از بین برد. نیسان اخیرا سود عملیاتی سهماهه سوم ۱۴۱.۶میلیارد ین (۹۴۸میلیون دلار) را گزارش کرد که یکپنجم کمتر از برآورد تحلیلگران و چشمانداز فروش جهانی بود.
بر اساس دادههای ماه گذشته انجمن خودروسازان چین، فروش خودرو در چین در سال گذشته ۱۲درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافت و به ۳۰.۱میلیون دستگاه رسید. طبق گزارش رویترز، نیسان تاکتیکهای خود در چین را تغییر داد تا بر بازیابی فروش در شهرها و مناطقی که برقیسازی با سرعت کمتری انجام میشود، تمرکز کند.
این اقدام به خودروساز ژاپنی کمک کرد تا فروش سالانه خود را با ۱۹درصد افزایش به ۲۴۷هزار خودرو در سه ماه پایانی سال گذشته برساند. هدف نیسان صادرات خودرو از چین به بازارهای خارج از کشور از سال ۲۰۲۵ با هدف اولیه ۱۰۰هزار تا ۲۰۰هزار دستگاه خودرو در سال است.