به گزارش
خودروکار - این شرکت اعلام کرد که فروش در چین به جبران کاهش تقاضای جهانی کمک کرد و درآمد خالص اولیه بیوایدی در سال ۲۰۲۳ را به حداقل ۷۵درصد نسبت به سال قبل رساند اما مجموع آن کمتر از میانگین برآورد تحلیلگران برای ۳۱.۵ میلیارد یوآن است.
پس از اینکه این شرکت درآمد خالص اولیه ۲۰۲۳ را بین ۲۹ میلیارد یوآن (۴ میلیارد دلار) تا ۳۱ میلیارد یوآن گزارش کرد، سهام بیوایدی حدود ۴درصد سقوط کرد و زیان سال گذشته را به حدود ۳۷درصد افزایش داد.
در سهماه پایانی سال ۲۰۲۳ بیوایدی ۵۲۶هزار و ۴۰۹ خودروی تمام الکتریکی فروخت و برای اولینبار از تسلا به عنوان بزرگترین فروشنده در سطح جهان پیشی گرفت. این رشد عمدتا ناشی از خط تولید بسیار گستردهتر مدلهای ارزانتر آن در چین بوده است.
طبق گزارش بلومبرگ، درآمد خالص سهماه چهارم بین ۷.۲میلیارد یوآن تا ۹.۲ میلیارد یوآن خواهد بود که از ۱۰.۹ میلیارد یوآن سهماهه قبل کمتر است.
سهام بیوایدی در سالجاری ۱۶درصد کاهش یافته است.
بیوایدی نیز در چین، مانند سایر سازندگان خودروهای برقی، بزرگترین بازار خودروی جهان، دچار جنگ قیمتی شده است. در ماه نوامبر، در تلاش برای رسیدن به هدف تحویل سالانه خود، مدلهای محبوب خود را تا ۱۰هزار یوآن تخفیف داد تا به هدف تحویل سالانه ۳میلیون دستگاه دست یابد که کمی از آن فراتر رفت.