گاهی این انفجار در حد یک عطسه کوچک ، گاهی در حد از جا درآوردن لوله هواکش از بست مربوطه ، گاهی پاره شدن فیلتر هوا و در معدود مواردی شکستن محفظه نگهداری فیلتر هوا خواهد بود‼️
راه های جلوگیری از عطسه موتور روی گاز:
1- همیشه هنگام شروع به حرکت سرگاز حرکت کرده و از فشار دادن پدال گاز بیشتر از نصف خودرری کنید.
2- شمعها را تک پلاتینه خریداری کنید و فاصله آن تک پلاتین تا هسته مرکزی که فابریک ۰/۹ است را با فیلر ۰/۷ تنظیم کنید.
3- شمعهای سوزنی تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر ، هر ۵۰ هزار کیلومتر تعویض کنید.
4- شمعهای غیرسوزنی(معمولی) تک پلاتینه را هر ۱۰ هزار کیلومتر سرویس و فیلر کنید و هر ۳۰هزار کیلومتر تعویض کنید.
5- اگر کناره های چینی شمع خطهای عمودی سیاه مشاهده کردید نشاندهنده برق دزدی از سر شمع به سمت پایه ی آن است که می بایست حتما وایرها را تعویض کرد.
6- وایر کاملا باید شمع را کیپ کند و هیچ لقی نداشته باشد.
7- در تاریکی در محفظه موتور دریچه گاز را ناگهانی تا انتها باز کنید(یعنی گاز بدهید) اگر برق دزدی باشد معلوم میگردد و در صدد رفع آن برآیید.
شما از ما بپرسید!
*** گفتنی است شما مخاطبان عزیز نیز می توانید سوالات یا مشکلات فنی خودرویی خود را در این صفحه با ما در میان بگذارید تا "خودروکار" به آن ها پاسخ دهد.
انتهای پیام/
ماشین پراید دوگانه سوز دارم ابتدا بعد از تعمیر روی سوخت گاز خوب کار نمی کرد سرعت نمی گرفت تعمیر کار گفت اشکال از استپر می باشد بعد هم تنظیم دستی استپر را انجام داد ولی بعد از یک هفته شروع عطسه زدن کرد تا اینکه شمع هارو عوض کردم ولی هنوز مشکل عطسه زدن درست نشده و همچنان توی ترافیک و سرعت کم ماشین عطسه میزند و خاموش میشود
لطفا راهنمایی کنید مشکل ماشینو حل کنم
با تشکر فراوان
لطفا راهنمایی کنید مشکل ماشینو حل کنم
با تشکر فراوان