به گزارش
خودروکار - فروش خودروهای الکتریکی در ایالاتمتحده برای اولینبار در سه ماهه سوم به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه رسید اما سهم بازار در صنعت تسلا به کمترین میزان رسیده است.
با توجه به جنگ قیمتی که توسط شرکت تسلا به رهبری ایلان ماسک برای تحکیم جایگاه خود در عرصه رقابتی خودروهای برقی، تسلا اکنون با توجه به سهم ۶۲ درصدی که در سه ماهه اول داشت، تنها نیمی از بازار را تحت سلطه خود دارد. با این حال، این شرکت میتواند با ارائه وانت برقی سایبرتراک خود که قرار است در سه ماهه جاری به مشتریان تحویل داده شود، روند نزولی را معکوس کند.
خودروسازان دیگر نیز قیمتها را به شدت کاهش دادهاند تا با شرایط سخت تقاضای ناشی از تورم بالا و افزایش هزینههای استقراض مقابله کنند.
این بررسی نشان داد که سطوح موجودی بالاتر، در دسترس بودن محصول بیشتر و فشار قیمت نزولی به رشد خطی مستمر فروش خودروهای برقی در بازار ایالاتمتحده کمک کرده است. همچنین، جنگ قیمتی که توسط تسلا آغاز شد، میانگین قیمت خودروهای برقی را در ماه سپتامبر به ۵۰ هزار و ۶۸۳ دلار کاهش داد که از ۵۲ هزار و ۲۱۲ دلار در ماه قبل کاهش یافت.
این گزارش نشان داد که مجموع فروش خودروهای برقی برای سه ماهه سوم نزدیک به ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و رکورد ۷.۹ درصد از کل فروش صنعت را به خود اختصاص داده است.
شرکت خودروسازی آمریکایی ریویان، در سه ماهه سوم بیش از انتظار تحلیلگران خودرو تحویل داد و هدف تولید سالانه ۵۲ هزار خودرو را تکرار کرد. در همین حال، تسلا برآوردهای بازار برای تحویل در سه ماهه سوم را از دست داد.