به گزارش خودروکار، ام وی ام طی بیست سال فعالیت موفق شده تعداد اعضای خانواده خود را به بیش از نیم میلیون نفر برساند که این یک موفقیت چشمگیر برای این شرکت خودروساز بخش خصوصی محسوب می شود.
ام وی ام برندی بود که فعالیت خود را با عرضه خودروهای اقتصادی در ایران آغاز کرد و طی این سالها همواره به نظرات مشتریان و نیاز آنها احترام گذاشته و سعی کرده محصولاتی متناسب با نیاز و سلیقه آنها عرضه کند. همین مشتری مداری MVM باعث شده تا این برند طی دو دهه بتواند خانواده مشتریان خود را به بیش از 500 هزار نفر گسترش دهد و این یک موفقیت چشمگیر برای این خودروساز خصوصی محسوب می شود.
ام وی ام طی دو دهه فعالیت، رشد خیره کننده ای در سبد محصولات خود داشته و به خودروهایی مدرن، مطابق ترند روز شیفت کرده و خود برندی دنباله رو فشن شده است. این موضوع در جذب حداکثری نظر مشتریان یقینا بی تاثیر نبوده و باعث شده که ام وی ام در کانون توجه مشتریان به ویژه افراد جوان و دنباله رو فشن قرار بگیرد. این موضوع در تشکیل این خانواده نیم میلیونی ام وی ام بی تاثیر نبوده است.
اما موضوعی که ام وی ام را هم مانند دیگر خودروسازان درگیر کرده، نامشخص بودن وضعیت بازار خودرو، عدم تخصیص ارز و قیمت گذاری دستوری و شرایط فروش تکلیفی بوده که سبب شده این شرکت نتواند به صورت مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کند. از سوی دیگر نامشخص بودن بحث واردات خودرو باعث سردرگمی مشتریان شده و این موضوع تنها به نفع شرکت هایی تمام می شود که بازار ایران را صرفا مکانی برای فروش خودرو دیده و تعهد چندانی نسبت به خدمات پس از فروش ندارند.
بسیاری از مشتریان به انتظار خرید خودروهای وارداتی مدت هاست که نسبت به خرید خودرو اقدام نکرده اند و این موضوع بازار خودرو را در رکود برده است. بسیاری از مشتریان باور دارند که عرضه خودروهای وارداتی موجب کاهش قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی می شود. این در حالیست اگر خودروهای وارداتی هم در کار باشد و وارد بازار شوند، تنها موجب رقابتی تر شدن فضای بازار شده و تاثیری روی قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی نخواهند داشت. چراکه قیمت خودرو تحت تاثیر نرخ ارز و نهاده های تولید بوده با عرضه یا عدم عرضه خودروهای وارداتی بالا و پایین نخواهد شد. ضمن اینکه پیش بینی می شود که در نیمه دوم سال افزایش قیمت خودروهای تولیدی و مونتاژی را شاهد باشیم.
اما ام وی ام به عنوان خودروسازی که توانسته جمعیت خانواده خود را به بیش از نیم میلیون نفر برساند، قطعا ارزش متفاوتی برای بازار ایران قائل است. این شرکت طی این دو دهه توانسته تعداد نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش خود را در سراسر ایران به نزدیک 150 عدد برساند. همچنین بارها شاهد فعالیت های این شرکت با هدف عمل به مسئولیت های اجتماعی خود بوده ایم. بدین ترتیب چنین شرکتی با 20 سال قدمت، بازار ایران را با هدف سوددهی کوتاه مدت نگاه نمی کند و هدف آن فعالیت طولانی مدت در ایران و همچنین حفظ سهم بازار و گسترش خانواده نیم میلیونی خود است.
انتهای پیام/