به گزارش خبرنگار خودروکار، محمد ضرابيان در نشست خبری با اشاره به رشد ۳۵ درصدی تولید و فروش بهمن موتور در سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: در سبد فروش بهمن در سال آينده دو محصول جديد فيدليتي پرستيژ و SUV جديد را خواهيم داشت.
او افزود: در ارزيابي های صورت گرفته رتبه نخست در فروش به گروه بهمن رسید و در رضايتمندی از خدمات نيز توانستيم در رده بهترين ها قرار گیریم براین اساس در حوزه ساخت داخل نيز داخلی سازی ۴۰ درصدی فيدليتی به عنوان محور ساخت داخل در برنامه قرار گرفته است.
او تصريح كرد: در خصوص عدم حضور اين شركت در سامانه جامع فروش گفت: قانون بالاتر از همه چيز است و در قانون حمايت از مصرف كنندگان و توليدكنندگان روش های فروش به صراحت قید شده بنابراین در اين سامانه حضور داريم و هماهنگی ها با مجموعه وزارت صمت انجام شده و اميدواريم مصرف كنندگان از این مدل فروش سود کنند.
ضرابيان در خصوص ساخت داخل محصولات نيز گفت: اين موضوع بايد تحت سياست های تعرفه ای تدوين شود هم اکنون به دنبال تحقق داخلی سازی ۴۰ درصدی محصول محوری فيدليتی هستیم اما بايد تيراژ به اندازه ای برسد كه سازنده داخلی انگيزه سرمايه گذاری در اين خصوص را داشته باشد.
او همچنين در خصوص الزام عرضه محصول در بورس كالا كه از قانون فروش خودرو حذف شده است گفت: معتقدیم برای اين كه عرضه به گونه ای باشد كه مصرف كننده سود ببرد، بورس يك روش است. اما سامانه يك پارچه و مباحث ديگر كمی شفاف نيستند از اين رو سعی داريم روش های ديگر را بررسی كنيم و كمی برای اين موضوع نياز به زمان داريم.
حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل در ادامه نشست خبری با خبرنگاران از تحقق تولید ۲۰ هزار دستگاه خودروی تجاری در این شرکت در سال جاری خبر داد و گفت: ۵۰ درصد کل تولیدات کامیونت با کاربری تجاری وارد بازار شده و در حوزه فروش نیز حدود ۹ هزار میلیارد تومان فروش محقق شده است.
وی با اشاره به قائم بودن بهمن دیزل به ایسوزو اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ و همزمان با به بار نشستن تولیدات این شرکت از تک محصول بودن نجات پیدا کرده و کامیونت و کامیون کشنده را وارد بازار کردیم تا با وجود تحریم، شرکت را در حوزه امن قرار دهیم.
خضری با اشاره به فعالیت مهم بهمن دیزل در حوزه کامیونت متوسط افزود: در سال ۱۴۰۱ به حوزه تولید کامیون کشنده ورود کردیم که این امر با اقبال مواجه شد و یکی از محصولاتی بود که در انطباق با استاندارد قرار گرفت براین اساس عرضه محصول جدید دی بی ۳۰۰ که تولید آن در سال جاری آغاز شده در سال آینده آغاز خواهد شد.
مدیرعامل بهمن دیزل با اشاره به اقدامات توسعه ای همچون افزایش تولید، انجام زیرساخت های تولیدی، رنگ ، مونتاژ و افزایش تعداد نیروی انسانی تصریح کرد: براین اساس ظرفیت کارخانه برای سال آینده افزایش یافته به طوری که برنامه ۶۰ درصدی افزایش تولید برنامه ریزی شده است.
خضری در زمینه توسعه محصول نیز گفت: ۱۲ محصول فورس با هدف تکمیل سبد محصولات برنامه ریزی شده از این رو طرح هایی در زمینه خودروهای تجاری در حوزه ۱۸ تن ، ۴۴ تن و ۱۲ تن به عنوان ابتکار جدید بازار، ۲۶ تن و کمتر از ۵ تن در حال پیگیری است.
علی پورابراهيم عضو هیات مديره بهمن موتور در خصوص توسعه زيرساخت های اين شركت گفت: تنها در دو حوزه بهمن موتور و بهمن ديزل فعاليت های زیادی صورت گرفته به طوری که سايت توليدی بهمن موتور در حال حاضر ٣٠هكتار و ظرفيت تولید ٦٠ هزاردستگاه خودرو را دارد. ضمن آن که زمينی برای احداث بهمن موتور ٢ به مساحت ١٣٠ هكتار خريداری شده تا در ٥ سال آينده تا ٢٦٠ هزار دستگاه ظرفيت توليد داشته باشيم.
او ادامه داد: تك سنتر يا مركز تحقيقات بهمن موتور نیز مجوزهای لازم را دريافت کرده و ٧٥٠٠ متر فضای مهندسی به مجموعه اضافه خواهد شد تا زيرساخت های طراحی پلتفرم اختصاصی ايجاد شود. در همین حال مركز تست سنتر برای مشتريان نيز در حال احداث است تا مشتريان بتوانند از نزديك محصولات را لمس و تست كنند. فضايی نیز نزديك به مجموعه بهمن در جاده مخصوص در نظر گرفته شده که به خودروهای وارداتی اختصاص داشته و استانداردهای خاصی خواهد داشت.
ابراهيم افشار، مدير كسب و كار گروه بهمن در تشریح توسعه محصولات فورس در گروه بهمن اظهار کرد: سه محصول فورس در دست تولیدب است که نخستین محصول وانت کامیون ۳.۸ تنی فورس بوده که به وانت های بازار نزدیک است.در همین حال کامیونت دیزلی ۵.۵ تنی و محصول جدید ۱۲ تنی فورس با پلتفرم کامیون از دیگر محصولات جدید در سال جدید خواهد بود.
وی با اشاره به عرضه کشنده امپاور و تولید بیش از ۱۲۰۰ دستگاه از این خودرو گفت: علاوه بر این محصول جدید کامیون ۲۶ تنی دی بی ۳۰۰ در دست تولید است که به طور قطع جایگاه خود را در بازار پیدا خواهد کرد. در همین حال با توجه به تجربیات بهمن دیزل دو محصول کشنده با قدرت موتور ۵۶۰ و خودروی تجاری، مسافری و مینی بوس به تولید خواهد رسید.
افشار با اشاره به همکاری و عقد قرارداد با FAW گفت: براساس این تفاهمنامه در ۶ ماه نخست امسال کشنده پر قدرت J7 عرضه خواهد شد این در حالیست که تمرکز سیبا موتور در کامیونت های سنگین خواهد بود.
وی از الحاق اسناموتور به گروه بهمن خبر داد و افزود: فعالیت های اسناموتور در سال جاری آغاز شده براین اساس یک محصول اتوبوس درون شهری ۱۲ متری معرفی شد که بازخورد خوبی از شهرداری استان ها داشت که ۱۲۰ دستگاه از این محصول به تولید رسید. براین اساس پیش بینی شده در سال جدید اتوبوس ۱۸ متری دو کابین و محصول ۹ متری درون شهری در اصطلاح میدل باس به عنوان دیگر محصولات جدید اسنا موتور معرفی شوند.
پارسا نوری، معاون مهندسی بهمن موتور نیز در خصوص فعاليت های مهندسی اين شركت گفت: در بخش سواری بعد توقف توليد مزدا ٣ خودروی ريسپكت عرضه شد که در سال آینده روزانه ١٠ دستگاه توليد خواهيم داشت. در خصوص خودروی فيدليتی نیز استفاده از پلتفرم اين خودرو براي توليد محصولات ديگر در برنامه قرار دارد براین اساس فيدليتی پرستيژ به عنوان يك اس يو وی در سال آینده به تولید خواهد رسید.
وی افزود: XB1 که در سال ۲۰۲۳ طراحی شده نیز در سال بعد به خانواده فيدلیتی اضافه می شود ضمن آن که ديگنيتی پرستيژ نیز توانست جای خالی خودرویی در اين سگمنت را با توجه به توانمندی های خود پر كند.
براین اساس بهمن موتور در تلاش است روی دو خانواده فیدلیتی و ديگنيتی نیز خودروی هيبريد داشته باشیم. در بخش خودروهای سبك نيز وانت كارا توانسته با توسعه و افزايش كيفيت، استانداردها را كسب كند.
نوری با اشاره به برنامه ریزی تولید کاپرا تک کابین در سال آینده در خصوص پیکاپ جی ۹ نیز گفت: اين خودرو تنها يك پيكاپ نيست و با توجه به توانمندی های خود می تواند بخشي از بازار SUV را پوشش دهد براین اساس توليد اين خودرو در سه ماهه نخست سال بعد در بهمن ديزل آغاز می شود.
انتهای پیام/