به نقل از
"ایندیپندنت"، این نسخه براساس یکی از محبوبترین پیکآپ تراکهای دو کابینه ساخته
شده و درب موتور فیبر کربنی از ویژگیهای آن به حساب میآید. این پیکآپ تراک زرد
و مشکی در نمای عقب نیز از ساختار فیبر کربن برخودار است.
در نمای عقب دریچههای هوا و اسپویلرهای عقب به صورت یکپارچه در ساختار فیبر کربنی قرار گرفتهاند. این خودرو از امکانات ویژه روشنایی LED روی سقف (light bar) برخوردار است و از تایرهای 35 اینچی بهره میبرد. هایلوکس تونکا نسبت به نسخه استاندارد ارتفاع بیشتری از سطح زمین دارد.
از آنجایی که این هایلوکس ویژه ساختار آفرودی دارد، در محفظه بار یک فریم لولهای جداکننده قرار گرفته است تا جای مناسب و دسترسی آسان به تجهیزاتی از قبیل سوخت دیزل اضافه، جعبه ابزار، تجهیزات اطفای حریق، جک سنگین و لاستیک زاپاس ایجاد شود.
اما موتور یک
آفرودی باید از نوع ویژه و خاص باشد. از این رو دو گروه سازنده از یک موتور 2.8
لیتری چهار سیلندر برای هایلوکس تونکا استفاده کردند. شاید به نظرتان این حجم
موتور برای یک آفرودر با این عظمت کم باشد. اما زمانی که نام توربوشارژ دیزلی در
کنار آن قرار بگیرد، اوضاع کمی فرق میکند. خروجی این مشخصهها در کنار یکدیگر با
گشتاور 420 نیوتنمتری حدود 174 اسب بخار است. این موتور میتواند با جعبه دنده
دستی یا خودکار هماهنگ شود.