 به گزارش خودروکار، به لطف امکانات رفاهی مناسب و قیمت نسبتا پایین و از همه مهمتر، 
تبلیغات بسیار گسترده، کرهایها در بازار ایران به بازیگری مطرح بدل شدند.
 اما برگ برنده هیوندای برای بازار ایران، مدل اکسنت بود که در سال 1373 
زمزمه ورود آن به کشور مطرح شد و سپس ثبت نام آن توسط شرکت واردکننده آغاز
 شد.
به گزارش خودروکار، به لطف امکانات رفاهی مناسب و قیمت نسبتا پایین و از همه مهمتر، 
تبلیغات بسیار گسترده، کرهایها در بازار ایران به بازیگری مطرح بدل شدند.
 اما برگ برنده هیوندای برای بازار ایران، مدل اکسنت بود که در سال 1373 
زمزمه ورود آن به کشور مطرح شد و سپس ثبت نام آن توسط شرکت واردکننده آغاز
 شد. برای مثال در آن زمان قیمت یک دستگاه پراید در حدود یک میلیون و 800 
هزار تومان و قیمت پیکان به عنوان خودرو ارزانقیمت بازار ایران، یک میلیون
 و 400 هزار تومان بود! این به معنای آن بود که اکسنت در صورت ورود 
میتوانست در تیراژی بالا و قیمتی مناسب، به خطری جدی برای خودروهای داخلی 
بدل شود و برخلاف دیدگاه بسیاری که سود چندانی برای واردکننده مذکور 
نداشت، به لطف همین تیراژ  بالا نیز در تعداد بالا به سوددهی خوبی میرسید. 
با این حال دقیقا پیش از راهیابی این خودرو به بازار ایران بود که مرزها بسته شد و پرونده واردات خودرو مختومه شد و تمامی اکسنتهایی که در گمرک کشور بودند نیز به کیش رفتند تا در کسوت تاکسی و یا خودرو اجارهای خدمت کنند.
منبع: عصر خودرو
انتهای پیام/