محاسبات رویترز نشان داد که درآمد این شرکت نیز از ۲۴.۹۱ میلیارد یوان در سال گذشته به ۶۴.۲۹ میلیارد یوان در دوره سه ماهه افزایش یافته است.
این شرکت گفت که شیوع کووید طی این دوره که شامل قرنطینه در چندین شهر از جمله شانگهای میشد، تأثیری بر بازار داخلی آن داشت. با این حال، تقاضا همچنان قوی باقی ماند زیرا مقامات محلی مشوقهایی را برای ارتقای فروش خودروهای برقی و شرکتها مدلهای جدید را عرضه کردند.
کانتمپ اعلام کرد که رشد فروش خودروهای الکتریکی روند کلی تضعیف فروش خودرو در بازارهای عمده چین، اروپا و ایالاتمتحده که تحت تاثیر مشکلات ناشی از کووید و زنجیره تامین قرار گرفته اند، را کاهش داد.
طبق اعلام انجمن خودروسازان چین، فروش خودروهای برقی در چین در نیمه اول ۱۲۰ درصد افزایش یافت، در حالی که فروش کلی خودرو ۶.۶ درصد کاهش یافت. با این حال، افزایش قیمت فلزات، بهویژه لیتیوم، بر حاشیه سود CATL در باتریهای EV تأثیر گذاشت که از ۲۲ درصد در پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۵.۰۴ درصد کاهش یافت.
کانتمپ گفت که اقداماتی از جمله امضای قراردادهای بلندمدت با تامینکنندگان، بازیافت مواد و مذاکره در مورد طرح قیمتگذاری برای کاهش فشار ناشی از افزایش هزینهها انجام داده است. این شرکت در اوایل این ماه اعلام کرد که یک کارخانه باتری ۷.۶ میلیارد دلاری در مجارستان، بزرگترین کارخانه اروپا تا کنون، خواهد ساخت.
بر اساس دادههای SNE Research، سهم بازار کانتمپ در بازار جهانی باتریهای خودروهای برقی در نیمه اول به ۳۴.۸ درصد رسید و پیشتازی خود را با افزایش ۶.۲ درصدی نسبت به سال گذشته افزایش داد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/