به گزارش خودروکار، خودروهای مدرن برای حرکت بهتر و رفاه حال راننده ساخته میشوند. این روزها سیل حسگرها، دوربینها، فناوریها، نقشههای 3 بعدی، فضاهای ابری و سامانههای دیجیتالی نیز به خودروهای خودران اضافه شدهاند.
رنگهای تیرهتر در خودرانها اشعههای مادون قرمز بیشتری
را نسبت به رنگهای روشن جذب میکنند. جذب این بخش از نور باعث اختلال در کارکرد حسگرهای
مبتنی بر لیزر در خودرانها شده و عملیات شناسایی توسط آن را با مشکل روبهرو میکند.
همین موضوع میتواند افزایش احتمال مرگ و میر و تصادف را در بر داشته باشد.
زمانی که
رادارها برای طیفسنجهای مادون قرمز استفاده شدند، انعکاس امواج در خودروهای مشکی
کمتر و حدود نصف خودروهای سفید گزارش شد. این در حالیست که خودرانها باید به خوبی
توسط حسگرهای بیرونی در مسیر حرکت شناسایی شده و با آنها تعامل داشته باشند.
قسمتهای پلاستیکی و کامپوزیتی، مانند ضربهگیرها نیز کمتر توسط حسگرهای لیزری و حرارتی شناسایی میشوند. رنگهای متالیک نیز مشکلات خاص خود را دارند. این رنگها باعث انسداد امواج آلتراسونیک شده و خودروسازان نباید برای درخشش سپرها یا بخشهای دیگر از آنها بهره ببرند. این رنگ در سپرها باعث کوری دید حسگرهای مربوطه خواهند شد.
منبع: عصر ایران
انتهای پیام/