کد خبر: ۵۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱

کاهش ۴۰ درصدی درآمد جنرال موتورز

درآمد جنرال موتورز به دلیل ضرر چین و کمبود قطعات ۴۰ درصد کاهش یافت.
به گزارش خودروکار، نتایج ضعیف‌تر خودروسازان منعکس‌کننده چالش‌های ناشی از اختلالات زنجیره تامین، از جمله کمبود نیمه‌هادی‌هاست. سود خالص شرکت جنرال موتورز در سه ماهه دوم ۴۰ درصد کاهش یافت که به دلیل زیان در چین و مشکلات زنجیره تأمین که باعث شد این شرکت با ۱۰‌ها هزار خودروی ناتمام که نتوانست در طول دوره به فروش برساند، آسیب دیده است.

مدیران جنرال موتورز دورنمای سود سالانه این خودروساز را مجدد تأیید کردند و گفتند که انتظار دارند با کاهش کمبود تراشه‌ها، تولید در نیمه دوم به شدت افزایش یابد و مصرف‌کنندگان همچنان دلار بالایی را برای خودروهای جدید بپردازند. با این حال، بزرگ‌ترین خودروساز کشور از نظر فروش پیش‌بینی سود تحلیل‌گران را از دست داد زیرا در اوایل ماه جاری هشدار داد که کاهش تولید کارخانه‌های آمریکای شمالی به نتایج سه‌ماهه ضربه می‌زند.

جنرال موتورز در اوایل این ماه گفت که کمبود تراشه‌ها و سایر قطعات باعث شده تا این شرکت نتواند ۹۵ هزار وسیله نقلیه را به نمایندگی‌ها ارسال کند. مدیران این شرکت روز سه‌شنبه گفتند که همچنان انتظار دارند که در نیمه دوم سال با در دسترس بودن قطعات بیشتر و مونتاژ خودروهای نیمه کاره، عقب‌ماندگی را برطرف کنند. این خودروساز روز سه شنبه بر پیش بینی خود برای کل سال ۹.۶ تا ۱۱.۲ میلیارد دلار سود خالص پایبند بود.

تجدید ساختار در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ حدود ۴.۵ میلیارد دلار از هزینه های سالانه را کاهش داد و به آماده سازی جنرال موتورز برای هر گونه رکود کمک کرد.

جنرال موتورز هزینه خودروهای برقی را افزایش داد که به کاهش ۴۳ درصدی جریان نقدی آزاد در سه ماهه کمک کرد و به ۱.۴ میلیارد دلار رسید. مخارج سرمایه‌ای که عمدتا برای توسعه خودروهای برقی هدف گذاری شده است، در سه ماهه دوم حدود یک سوم افزایش یافت و به ۲ میلیارد دلار رسید. فورد نتایج سه ماهه دوم خود را امروز چهارشنبه گزارش می‌دهد.

تحلیلگران این سوال را مطرح کرده اند که آیا کمبود باتری در آینده می‌تواند جاه طلبی های خودروهای برقی صنعت خودرو را مهار کند. جنرال موتورز و فورد اعلام کرده‌اند که قصد دارند در فروش خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده از شرکت تسلا پیشی بگیرند.

شرکت‌های خودروسازی سنتی با چالش‌هایی در کسب‌وکار اصلی خود یعنی ساخت خودروهای موتور احتراق داخلی مواجه هستند که هنوز هم تقریبا تمام سود آنها را تامین می‌کند.


منبع: ایسنا

انتهای پیام/


روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار