به گزارش خبرنگار خودروکار، خودرو ری را ایران خودرو در مرحله رانینگ پروتوتایپ بوده و ممکن است در نسخه تولیدی ۱۰ تا ۲۰ درصد نسبت به این مدل تغییرات داشته باشد.
ری را نخستین کراس اوور تولید ملی بوده که به سادگی توان رقابت با خودروهای وارداتی و محصولات روز بازار جهانی را دارد.
این خودرو در ابتدا طراحی متمایزی با این نسخه رونمایی شده داشت، اما ایران خودرو به این نتیجه رسید که ظاهر قبلی این خودرو در سالهای آینده چندان بروز نخواهد بود، به همین دلیل تصمیم به بازطراحی این خودرو گرفت و در طراحی این خودرو از جدیدترین ترند طراحق روز خودرو استفاده شده است.
خودروی ری را یک کراس اوور کامپکت سگمنت B پلاس بوده و ایران خودرو با هدف سهم خواهی از بازار کراس اوورهای لوکس کامپکت در ایران و همچنین سهم خواهی از بازارهای صادراتی این خودرو را طراحی کرده است.
ری را از نظر سطح تکنولوژی و تجهیزات نسبت به سایر خودروهای تولید شده در داخل بالاتر بوده و تصویر ذهنی مشتریان را از برند ایران خودرو تغییر خواهد داد.
کراس اوور K125 ایران خودرو به موتور EF7 پلاس توربوشارژ یا همان TC7 پلاس مجهز شده است. این موتور 1.7 لیتری چهار سیلندر 16 سوپاپ توربوشارژ، قادر به تولید 160 اسب بخار قدرت در دور 5000 و 240 نیوتن متر گشتاور در دور 1600 تا 4500 است.
نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته با قابلیت تعویض دنده به صورت دستی به چرخ های جلو منتقل می شود. همچنین سه مد رانندگی اسپرت، اکو و برفی برای گیربکس اتوماتیک خودرو ری را تعریف شده است.
مخزن بنزین خودرو ری را حجمی معادل 50 لیتر دارد. همچنین این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو5 بوده و در آینده امکان ارتقا به یورو6 را هم دارد. این خودرو در هر 100 کیلومتر 6.8 لیتر بنزین مصرف می کند. در اکسل جلو دارای سیستم تعلیق مکفرسون و در اکسل عقب دارای تعلیق میله پیچشی است.
کراس اوور ری را در همه نسخه ها دارای رینگ 17 اینچی آلومینیومی است که در مراحل توسعه و طراحی با کد K125 شناخته می شد، دارای سیستم پایش فشار باد تایرهاست که در صورت کم شدن فشار باد تایرها به راننده هشدار می دهد.
ری را یک کراس اوور با ابعاد کامپکت بوده و دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل 4296، 1768 و 1620 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2590 میلی متر است.
خودرو ری را در زمینه تجهیزات ایمنی در تیپ V2 دارای چهار کیسه ایمنی هوا (راننده، سرنشین جلو، جانبی)، ترمز دیسکی جلو و عقب، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل خودرو در سرازیری، ترمز کمکی اضطراری، ترمز پارک برقی، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، امکان ردیابی و کنترل خودروی سرقتی، هشدار نبستن کمربند ایمنی راننده و سرنشین جلو، مخابره اطلاعات خودرو جهت عیب یابی و ارائه خدمات تعمیرگاهی از راه دور، پایش فشار باد مستقیم تایرها، چراغ روشنایی در روز، کروز کنترل و محدود کننده سرعت است.
کراس اوور ری را در تیپ V2 دارای تجهیزات رفاهی مانند سیستم ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، فرمان برقی با کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل روی آن، قابلیت تنظیم زاویه فرمان، غربیلک فرمان با تودوزی چرمی، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 6 جهت، صندلی سرنشین جلو قابل تنظیم در 2 جهت به صورت برقی و 2 جهت به صورت دستی، سانروف برقی، روف راک، شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب، امکان تنظیم ارتفاع چراغ های جلو به صورت برقی از داخل کابین، آینه های برقی جانبی گرمکن دار، نمایشگر دیجیتالی 10 اینچی در پشت فرمان با امکان تنظیم شدت نور، نمایشگر لمسی 10 اینچی در میان داشبورد برای سیستم مالتی مدیا و سرگرمی با پورت USB و AUX و درگاه بلوتوث و امکان اتصال به تلفن همراه هوشمند، سیستم صوتی با 6 بلندگو و دو توییتر با امکان تغییر حجم صدا متناسب با سرعت خودرو، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، خروجی برق 12 ولت در کنسول میانی و در فضای بار با توان 180 وات، تودوزی ترکیبی از پارچه و چرم مصنوعی، سنسور نور و سنسور باران است.
انتهای پیام/