وی بیان کرد: تصمیم و اتحاد استراتژیکی که در چهار ماهه گذشته دو شرکت خودروساز کشور اتخاذ کردند در حقیقت بهرهگیری از امکانات و ظرفیتهای نرم افزاری و سخت افزاری مشترک دو مجموعه خودروساز است که در این راستا یکی از محورهای توافق دو شرکت، استفاده از امکانات در داخل و خارج از کشور است که موجب صرفهجویی در هزینه و بهره وری بیشتر خواهد شد.
خطیبی افزود: برای اینکه هر چه بهتر و سریعتر و با صرفهتر به سمت اتحاد استراتژیک حرکت کنیم کمیته مشترکی تشکیل شده است تا بستر تقویت اتحاد استراتژیک فراهم و از نتایج و ثمرات آن برخوردار شویم.
وی افزود: آنچه که امروزه در کشور و صنعت خودرو مورد نیاز است بازتعریف مفاهیمی است که به غلط در ساختار سالیان گذشته اتفاق افتاده است و به قدری به اشتباه تکرار شده که به یک عادت تبدیل شده و به عنوان یک اصل پذیرفته شده بود.
مدیر عامل ایران خودرو افزود: تولید مکانیکی به نوعی یک تولید ناقص بود که سالیان گذشته مطرح شده و چالشهایی را ایجاد کرده بود ولی خوشبختانه در سایه بازتعریف مفاهیمی که در گذشته به غلط از آنها یاد میشد، امروز تولید ناقصی در مجموعه ایران خودرو و سایپا وجود ندارد.
وی خواستار بازتعریف مفهوم رقابت شد و افزود: سالها بر این طبل کوبیده شد که ایران خودرو سایپا رقیب یکدیگر هستند که این موضوع بسیار اشتباه است. مدیریتها گاها به سمت و سویی پیش رفت که معنای رقابت به چشم و هم چشمی تبدیل شد و این رویه زمینه غیراقتصادی عمل کردن را فراهم کرد.
خطیبی افزود: وقتی که دو خودروساز قرار است محصول تولیدی خود را در سطوح مختلف بازار عرضه کنند و با یکدیگر به توافق دست یابند مفهوم رقابت معنایی ندارد و رفاقت و مشارکت جایگزین رقابت شده و نتیجه آن تولید کالایی با کیفیت و با قیمت مناسب برای اعتلای ایران اسلامی است.
وی بیان کرد: این توافق آغازی برای اتحاد دو مجموعه در سطح عالی است و امیدواریم موجب خیر و برکت برای ایران اسلامی و عموم مردم در سایه مشارکت دوجانبه باشد.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/