انتهای این کانسپت به شکل فست بک بوده و از ارتفاعی کم در کنار پهنایی عریض برخوردار است. چرخ های بزرگ ۲۲ اینچی با طراحی خاص به همراه بدنه ای با حجم های نرم و مواج میتواند مفهوم جدیدی که سیتروئن در آینده مدنظر دارد را نمایان کند.
اگر بخواهیم در ویژگی های طراحی سی
اکسپرینس ریزتر شویم میتوان به دو فلپ قرار گرفته در سپر جلو اشاره کرد که
احتمالا در سرعت های بالا باز شده و ویژگی های آئرودینامیکی را بهبود
میبخشند. البته استفاده از قطعات آئرودینامیکی مخفی شده در بدنه اتومبیل
ابتکار جدیدی نبوده و مدت هاست توسط سایر خودروسازان به کار گرفته میشود.
جلوپنجره مثل سایر مدل های سیتروئن در وسط به نشان این شرکت ختم میشود اما در طرفین به دو نوار LED باریک میرسد که چراغ های روشنایی روز هستند و سه پروژکتور LED که در دو طرف سپر قرار دارند احتمالا نقش چراغ های جلو را ایفا میکنند. این مشابه ترکیبی است که سیتروئن در C3 جدید نیز به کار گرفته است.
در طراحی داخلی سادگی خاصی به چشم میخورد. داشبورد تشکیل شده از یک پوشش زرد رنگ در میان که توسط دو پنل چوبی مانند ساندویچ در بر گرفته شده و این ترکیب تا روی درب ها نیز ادامه یافته است. یک صفحه نمایش بزرگ مستطیلی در وسط کابین جلب توجه میکند و علاوه بر آن دو مانیتور کوچک تر در جلوی پنل درب ها قرار گرفته اند که احتمالا تصاویر ارسالی از دوربین های طرفین اتومبیل را نمایش میدهند. فرمان سی اکسپرینس به صورت تک پره است که شاید الهام گرفته از فرمان DS کلاسیک باشد.
اما پیشرانه این کانسپت نیز داستان خاص خود را دارد. یک موتور احتراق داخلی بر روی محور جلو نصب شده و در بین دو محور یک موتور الکتریکی به همراه گیربکس هشت دنده اتوماتیک قرار دارد و محور عقب نیز موتور الکتریکی مختص به خود را دارد. مجموع این سه موتور توانی معادل ۳۰۰ اسب بخار را تولید خواهد کرد. با این حال سی اکسپرینس میتواند ۳۷ مایل را با اتکا به موتورهای الکتریکی خود طی کند.
در پایان باید گفت که کانپست سی اکسپرینس نقشه راه آینده سیتروئن خواهد بود و احتمالا رد پای آن را در طرح هایی که در دهه آینده میلادی ارائه میشود شاهد خواهیم بود. شاید سیتروئن در این مسیر بتواند سهمی از بازار خودروهای لوکس اسپرت نیز از آن خود کند.
منبع: اخبار خودرو
انتهای پیام/