کد خبر: ۵۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

انتقاد رییس پلیس راهور از خودروسازانی که خود این نهاد مجوزدهنده پلاک خودرو است

با وجود همه این مشکلات و عملکرد ضعیف پلیس، در حالی این روز‌ها شاهد انتقاد‌های فراوان هادیانفر رئیس پلیس راهور از عملکرد خودروسازان هستیم که خود این نهاد مجوزدهنده پلاک خودرو است؛ آنطور که مسئولان راهور بسیار در مصاحبه‌ها اعلام می‌کنند اگر خودرویی مورد تایید نباشد، پلاک به آن نمی‌دهند، اما اگر خودرویی ایراد دارد و آنطور که هادیانفر آن‌ها را به ارابه مرگ تشبیه کرده است، چرا خود پلاک به این خودرو‌ها داده است؟
به گزارش خودروکار، پلیسی که خود اکنون از عملکرد خودروسازان انتقاد‌های فراوان می‌کند، بیش از ۱۰ هزار خودرو با شرایط مطلوب از خودروسازان برای ناوگانش دریافت کرده است.
اکنون برخی از خودرو‌های ناوگان پلیس شامل خودرو‌های داخلی مانند سمند،  پرشیا،  دنا، پژو ۲۰۷، دنا و  پژو ۲۰۶ است، یعنی خودرو‌هایی که مورد تایید بوده و اکنون نیز از آن‌ها استفاده می‌شود.  
از طرفی شنیده‌ها حاکی از آن است که راهور نیز از خودروسازان درخواست بیشتری خودرو کرده است اما سر قیمت به تفاهم نرسیده اند و خودروسازان زیر بار قیمت اعلامی و شرایط فروش آن‌ها نرفته اند. به نظر می‌رسد این همه هیاهو برای این است که نتوانستند خودرو را با قیمت مطلوب دریافت کنند، در اینکه باید کیفیت خودرو به سطح مطلوب برسد شکی نیست.  
جالب اینجاست که در کشور ۱۵۸۵ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده است، اما هیچ اقدامی در کاهش آن‌ها نسبت به سال‌های قبل انجام نشده است، این بین انتظار می‌رود که هادیانفر که رئیس پلیس ناجا هستند برای کاهش تصادفات جاده‌ای بجای سرکوب خودروسازان، به فکر افزایش کیفیت جاده ها باشد تا بلکه شاهد کاهش تلفات جاده‌ای باشیم.
در ادامه باید متذکر شد که همیشه و همه جا شمار تلفات جاده ای و تصادفات نشانگر ضعف در صنعت خودروسازی نیست، برای مثال در آمریکا در سال گذشته 38 هزار و 680 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند که این آمار نسبت به سال 2019 به میزان 7.2 درصد بیشتر است، هم اکنون پرسش آن است که آیا آنان نیز سوار دنا پلاس بوده اند؟!


انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار