کد خبر: ۴۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
رییس مجلس شورای اسلامی:

مشکلات صنعت خودروسازی باید پیگیری شود/ مجلس مدافع صنعت است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند چرا صنایع دچار بحران مالی می شوند و این موضوع برای ما اهمیت دارد.
به گزارش خبرنگار خودروکار، علی لاریجانی در مراسم رونمایی از خودرو "کوییک" با ابراز خوشحالی از گزارش عملکرد سایپا، بیان کرد: سایپا یکی از واحدهای مهم تولیدی کشور است و ما در جریان مشکلات این شرکت بوده و از وضعیت این خودروساز نگران بودیم.


رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس باید پیگیری کنند چرا صنایع دچار بحران مالی می شوند و این موضوع برای ما اهمیت دارد.


او با اشاره به اضطراب های مالی سایپا در سال های گذشته، تصریح کرد: خوشبختانه گزارش ها حاکی از وضعیت بهبود یافته مالی سایپا است.


لاریجانی با بیان اینکه یکی از ضعف های کشور ما در بخش تحقیق و توسعه است، اظهار کرد: به دلیل بالا بودن هزینه های تحقیق و توسعه کمتر به این موضوع توجه شده است در صورتیکه ما باید محیط تحقیق و توسعه را فراهم کنیم.


او با اشاره به احیا واحد تحقیق و توسعه سایپا، گفت: افول این مرکز تاسف بار است اما احیا آن خوشحال کننده تر است. درخواست من از وزیر صنعت این است که به مراکز تحقیق و توسعه اهمیت ویژه ای دهند.


رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید جایگاه صنعت در تسهیلات بانکی مشخص شود و نباید وزیر برای تخصیص این سهم چانه بزند. بنابراین ما در قانون برنامه ذکر کردیم باید ۴۰ درصد از تسهیلات بانکی به بخش صنعت تعلق بگیرد.


او افزود: مجلس شورای اسلامی مدافع صنعت است. خوشبختانه در خودروسازی تدابیر خوبی برای حمایت در نظر گرفته شده است.


لاریجانی با بیان اینکه صادرات بخشی از اقتصاد مقاومتی است، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما یک تولید داخلی با قابلیت صادراتی داشته باشیم.


او ادامه داد: خودروسازان باید به ایمنی و موضوع محیط زیست اهمیت دهند.



انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار