علیرضا عشقی، مدیرعامل این شرکت در مورد کارکرد و ویژگیهای مجموعه CVVT گفت: این مجموعه که برای موتور خودروهای ایرانخودرو طراحی شده، قطعهای است که روی میل بادامک خودرو نصب میشود و زمان حرکات بادامکها و سوپاپهای خودرو را تنظیم و بهینه میکند.
وی افزایش راندمان و بهرهوری و کاهش مصرف سوخت را از دیگر مزیتهای استفاده از این قطعه در خودرو اعلام کرد که تاکنون به صورت واردات، تامین شده است.
مدیرعامل این شرکت ادامه داد: ما با یک شرکت آسیایی که صاحب برند در تولید این قطعه خودرویی است، توافقاتی کردیم که بخشی از دانش فنی آن را از این شرکت اخذ و بخشی هم توسط خودمان در داخل کشور ایجاد شده است که این رویه از خروج ارز از کشور جلوگیری کرده است چرا که حدود 50 یورو ارزبری برای هر خودرویی است که از این مجموعه استفاده میکند.
وی اضافه کرد: بر این اساس ما طی پنج سال گذشته خرید خارجی همه قطعات فلزی که به روش متالوژی پودری ساخته میشوند را صفر کردیم و خودمان آن را با کیفیت و قیمت رقابتی تولید میکنیم. قیمتی که به خودروساز اعلام کردهایم، کمتر از قیمت مشابه خارجی است.
عشقی افزود: با فرصتی که در اختیار داریم و در صورت کمک صندوق نوآوری و شکوفایی میتوانیم نیمه دوم امسال خط تولید خود را با همه امکانات شامل تجهیزات تولیدی و دستگاهها، راهاندازی کنیم و خودروساز را از واردات مجموعه CVVT بینیاز کنیم.
بنا بر اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی به حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از تولید مجموعه CVVT اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری در حوزه سرمایه در گردش از ما حمایت کرد اما باز هم نیازمند حمایت مالی در بخش سرمایهگذاری ثابت هستیم چرا که بازار هدف ما سایر خودروسازان کشور و جلوگیری از خروج ارز از کشور و توسعه اشتغال پایداردر این واحد تولیدی دانش بنیان است.
منبع: ایسنا
انتهای پیام/