بر اساس این گزارش، خودروسازان جهانی از جنرال موتورز آمریکا گرفته تا ماهیندرای هند به دلیل کمیاب شدن تراشه، پیش بینی خود را درباره تولید و فروش کاهش دادهاند که با موج جدید شیوع کرونای دلتا در مراکز اصلی تولید تراشه در آسیا این وضع بدتر نیز شده است.
اولا کائلنیوس، مدیرعامل دایملر در مصاحبهای با هفتهنامه «اتومبیل ووچه» Automobilwoche گفت: با تعطیلی کارخانجات تأمین کننده تراشه در مالزی و دیگر کشورها، چالش اکنون بسیار بیشتر شده است، به طوری که فروش ما در سه ماهه سوم احتمالاً به میزان قابل توجهی کمتر از سه ماهه دوم خواهد بود.
کائلنیوس مشخص نکرد که چگونه تولید تحت تأثیر کمبود قرار خواهد گرفت. این خودروساز در ماه ژوئیه ساعت کار خود را در کارخانههای آلمان و مجارستان به دلیل کمبود تراشه کاهش داد. دایملر برای اظهارنظر در دسترس نبود.
جنرال موتورز آمریکا نیز روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل کمبود تراشه و محدودیتهای کرونایی تولید را به تعویق خواهد انداخت و به تعمیر و تحویل خودروهای ناتمام به نمایندگیها روی آورده است.
این مقام دایملر همچنین گفت که مطمئن است این شرکت آمادگی بهتری نسبت به قبل از همه گیری برای شوکهای زنجیره تامین دارد. وی گفت: ما تجارت خود را به طور قابل توجهی انعطافپذیر و ضد ضربه کرده ایم.
به گفته این مدیرعامل، دایملر قرارداد خدمات لیزینگ خود را تمدید کرده است تا نگرانی مشتریانی را که منتظر رسیدن سفارشات خودروهای جدید هستند کاهش دهد.
شرکت تویوتا نیز در ماه سپتامبر اعلام کرد به دلیل کمبود تراشه، تولید خود را 40 درصد کاهش میدهد. خودروساز آمریکایی فورد هم روز چهارشنبه گزارش داد که تولید وانت شاسی بلند را کاهش میدهد. رنو نیز هفته گذشته توقف کار در سه کارخانه اسپانیایی را تا پایان سال تمدید کرد.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/