EX پایه کاملاً مجهز است و هزینه آن به مراتب کمتر از EX Premium است. از ویژگیهای استاندارد برجسته آن میتوان به صندلیهای گرم شونده در جلو، Apple CarPlay و Android Auto بی سیم و کمک راننده مانند ترمز اضطراری خودکار، نظارت بر نقاط کور و کمک به حفظ خط اشاره کرد.
نیرو EV مجهز به یک موتور الکتریکی تک است که ۲۰۱ اسب بخار نیرو تولید میکند و این موتور از طریق چرخهای جلو توسط سیستم انتقال قدرت یک سرعته مستقیم ارسال میشود. سرعت شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت Niro EV ۶.۵ ثانیه است که سرعت بیشتری نسبت به Chevy Bolt EV و فقط یک دهم ثانیه کندتر از Hyundai Kona Electric است.
رانندگی Niro EV به لطف ترمز احیاکننده (که هنگام ترمزگیری مجدد باعث شارژ مجدد خودرو میشود) فقط با یک پدال امکان پذیر است، اما این امر مستلزم استفاده از پاروهایی است که روی فرمان نصب شده اند و کنترل آنها پس از مدتی خسته کننده میشود. Niro EV سواری خیلی خوبی را نسبت به رقبا ارائه میدهد.
ظرفیت باتری ۶۴.۰ کیلووات ساعتی Niro EV کاملاً منطبق با بقیه بخشها است و ظرفیت Leaf را بهینه میکند، با Kona EV همخوانی دارد. Niro EV حتی در تریم پایه EX نیز مجهز است که دارای صندلیهای جلو برقی استاندارد، صندلیهای جلو گرم شده و نمایشگر ۷.۰ اینچی درایور دیجیتال است. ارتقا به EX Premium به ویژگیهایی مانند صندلیهای جلوی تهویه، سانروف برقی و شارژ بی سیم اضافه میکند.
Niro EV همچنین دارای یک سیستم کنترل آب و هوای خودکار دو منطقهای است که در صورت خالی بودن صندلی برای صرفه جویی در مصرف انرژی، کنترل آب و هوای مسافر را خاموش میکند. این به EV کمک میکند تا کارایی خود را به حداکثر برساند و باعث میشود که باتری بیشتری در محدوده رانندگی استفاده شود.
به راحتی می توان 6 چمدان دستی را در پشت صندلیهای عقب قرار داد. صندلیهای عقب صاف نمیشوند، اما وقتی پایین هستند می توان ۱۸ چرخ دستی را در پشت صندلیهای جلو قرار داد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای پیام/