در این گزارش به این موضوع اشاره دارد که فروش سهم در دایملر روی همکاری های نیسان و دایملر تأثیر ندارد. اما کارشناسانی که از نزدیک ماجرا را دنبال می کنند این را می دانند که آن چه در برنامه های اولیه تدوین شده بود و در نظر داشتند، با جدیت دنبال نشد و این تبادل سهام هم دیگر تأثیر روی به اجرا در آمدن آن برنامه ها ندارد و در نتیجه دیگر به آن نیازی ندارند. البته زمانی که خودروسازان سهام یکدیگر را به صورت در هم تنیده خریداری می کنند، منظور اصلی آنها کار مشترک و کاهش هزینه است. در این مورد خاص نیسان و مرسدس هرگز جزئیاتی از آن برنامه اولیه که منجر به خرید این سهام شده است منتشر نکرده اند.
در حال حاضر هر سهم نیسان 69.85 یورو (حدود 83 دلار) است. ارزش هر سهم رنو هم حدد 72.41 یورو (حدود 87 دلار) است.
حالا که رنو-نیسان دیگر سهمی در دایملر نخواهند داشت، بعید است که همکاری آنها میوه خاصی داشته باشد، تولید همان مرسدس بنز کلاس-ایکس هم که در سال 2020 متوقف شده است. محض اطلاع، کلاس-ایکس در کارخانه ی نیسان در بارسلونای اسپانیا تولید می شد. این خودرو محصول برای بازار خاص به حساب می آمد و برای بازارهای آفریقای جنوبی و استرالیا در نظر گرفته شده بود. یکی از مهمترین دلایل توقف تولید کلاس-ایکس مرسدس، قیمت بالای آن بود.
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/