وی با اعلام اینکه برای حل این مشکل دو سیاست درپیش گرفته شد، گفت: نخست؛ رانندگانی که حاضر بودند براساس ضوابط و مقررات، ساعت کاری خود را افزایش دهند با مجموعه همکاری بیشتری کردند تا ارائه خدمات به مسافران پوشش بهتری داده شود. دوم هم اقدام برای دریافت موافقت شهرداری برای جذب راننده. آمار و احکام رانندگان بازنشسته در سال ۱۳۹۹ برای شهرداری تهران ارسال شده و مجوز استخدام به زودی صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه شرکت از سال ۱۳۸۹ تاکنون استخدامی نداشته، افزود: باتوجه به خصوصی سازی بخشی از ناوگان اتوبوسرانی و همکاری با شرکتهای خصوصی، طی سالهای گذشته کمبود نیرو وجود نداشت بلکه شرکت واحد نیروی مازاد داشت. اما باتوجه به اینکه مشاغل شرکت واحد به ویژه رانندگان خطوط، جزو مشاغل زیان آور محسوب میشوند، پس از ۲۰ سال رانندگان بازنشسته میشوند. بنابراین قابل پیش بینی بود که براساس تاریخهای استخدامی این جدایی از مجموعه رخ دهد.
وی ادامه داد: با برنامه ریزیهای انجام شده، مصوبات لازم برای جذب نیرو از هیئت مدیره و مجمع شرکت واحد دریافت شده که به نظر میرسد در همین هفته جاری مجوز استخدام صادر شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اشاره به رهایی خدمت پرسنل و سیاستهای ابلاغی شهرداری تهران گفت: به تدریج با مجوزهای دریافتی، جایگزینی برای ۴۵۰ راننده بازنشسته در طول امسال اتفاق خواهد افتاد.
منبع: ایلنا
انتهای پیام/