در حقیقت، فروش خودروهای با سوخت هیدروژنی در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ به شدت سقوط کرد، در حالی که محبوبیت خودروهای الکترونیکی همچنان افزایش مییابد.
تویوتا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اتومبیل است که در حال ساخت اتومبیل با استفاده از پیلهای سوخت هیدروژن برای تأمین انرژی موتورهای الکتریکی است. هیوندای این کار را از سال ۲۰۰۱ با هیوندای سانتافه FCEV انجام داد. برای تحکیم بیشتر جایگاه هیوندای در بخش پیل سوختی هیدروژن، این خودروساز با Forze Hydrogen Racing - گروهی از دانشجویان که اتومبیلهای مسابقهای برقی هیدروژنی را برای ارتقا تحرک سلولهای سوختی طراحی، ساخت و رقابت میکنند، همکاری کرده است.
قرار است تا سال ۲۰۲۲، این اتومبیل مسابقه هیدروژن تکمیل شود. پس از اتمام، انتظار میرود که Forze IX سریعترین اتومبیل مسابقهای الکتریکی سلول سوختی باشد که حداکثر سرعت آن ۱۸۶ مایل در ساعت (۳۰۰ کیلومتر در ساعت) است. دو سیستم پیل سوختی این خودرو حداکثر قدرت ۸۰۵ اسب بخار (۶۰۰ کیلووات) خواهد داشت که به هر چهار چرخ ارسال میشود.
همکاری هیوندای و فورز به دانشجویان این امکان را میدهد تا با مهندسان مرکز فنی هیوندای موتور اروپا در آلمان برای تخصص، تجربه و پشتیبانی خود مشورت کنند. با چندین دهه تجربه هیوندای در زمینه پیلهای سوختی هیدروژنی، این خودروساز کره جنوبی موضوعات زیادی را برای ارائه دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/