کد خبر: ۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
خودروکار گزارش می دهد،

بازسازی و تقویت رنو 5 با هزینه ای 100 هزار دلاری! +تصاویر

شما برای بازسازی و تقویت یک خودور حاضرید چقدر پول خرج کنید؟ جواب این سوال را فرد دارنده ی یک خودوری رنو 5 توربو ، با بروز رسانی و ارتقاء خودوری خود داده است!
به گزارش خبرنگار خودروکار، او با صرف هزینه ای 102 هزار و 500 دلاری، خودوری رنو 5 خود، که تنها 5964 کیلومتر کارکرد داشته است، را به بهترین شکل ممکن بازسازی و تقویت کرده است.


این خودروی تقویت شده با پیشرانه ای 1.4 لیتری، قدرتی 158 اسب بخاری را به محور عقب خودرو منتقل می کند. و تولید چنین قدرت بالایی به لطف اینجکشن مکانیکی سوخت Bosch K-Jetronic و سیستم توربوشارژGarrett T3  ممکن گردیده است. این خودروی بروز شده دارای گلگیر های گسترده تری نسبت به مدل های معمولی رنو 5 است. و به لطف دو درب بودنش ظاهری اسپورت و جذاب به خود گرفته است.


«رنو 5» یکی از مدل‌های محبوب رنو است که در ایران محبوبیت زیادی داشت. در ایران سایپا مونتاژ کننده رنو 5 بود تا این که در سال  1997 میلادی خط تولید رنو 5 را شرکت پارس خودرو خریداری کرد و این خودرو را با نام سپند وارد بازار کرد و در سال 2004 این خودرو با موتور 1300 سی‌سی پراید و طراحی جدید با نام پی‌کی وارد بازار شد. از اواسط سال 2007 تولید این خودرو  در ایران متوقف شده است.


پیشرانه رنو5 دارای موتور 4 سیلندر 8 سوپاپ و حجم موتور1100 سی سی است که توان تولید 49 اسب بخار قدرت را دارد. گیربکس رنو5 دارای 4 دنده  جلو و 1 دنده عقب است. محور محرک چرخ‌های جلو است و حداکثر سرعتش به 140 کیلومتر در ساعت می‌رسد. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای است.





مترجم خودورکار: فاضل سوری
منبع: carmedya.com

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار