تویوتا عنوانی را پس گرفت که 5 سال پیش از دست داده بود
تویوتا دوباره از فولکس واگن سبقت گرفت و عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان را پس گرفت.
به گزارش خودروکار، شاید فورد بتواند به عنوان پرفروش ترین خودروساز بازار آمریکا به خود ببالد اما این عنوان فقط به خاطر یک مدل و فقط در یک بازار است. در حالی که در عرصه صنعت خودروی جهانی برای کسب عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان رقابت اصلی بین تویوتا و گروه خودروسازی فولکس واگن بود. به گزارش اتومتیو نیوز، در سال 2020 تویوتا موفق شد دوباره به جایگاه اول باز گردد.
ویروس کرونا چنان سال 2020 را در هم پیچید که همه پیش بینی می کردند خودروسازان به زیان هنگفتی مواجه باشند. چند ماهی را کارخانه ها و نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش تعطیل کردند که از سرعت انتشار ویروس بکاهند، به کسب و کار آنها لطمه شدیدی وارد آورد طوری که گروه خودروسازی فولکس واگن در سال 2020 نسبت به سال 2019 با افت فروش 15 درصدی به رقم 9.31 میلیون دستگاه رسید. در حالی که تویوتا فقط 11 درصد کاهش فروش را تجربه کرد و به رقم 9.53 میلیون دستگاه دست یافت. این در حالی است که گروه فولکس واگن مجهز به برندهای خوشنامی مثل آئودی و پورشه است.
آمار مؤسسه تحقیقاتی IHS Markit نشان می دهد که در سال 2019 گروه خودروسازی فولکس واگن با اختلاف ناچیزی نسبت به تویوتا در صدر بود. به بیان دقیق تر، گروه فولکس در سال 2019 به رقم 10.97 رسید در حالی که تویوتا به 10.75 دست پیدا کرد. انتظار می رفت که در سال 2021 هم این موفقیت تکرار شود اما نشد. در سال 2021 انتظار می رود فروش کلی جهانی روند افزایشی داشته باشد. در بازار ایالات متحده فقط خودروی سوپرا روند افزایشی داشته است.
هم فولکس واگن هم تویوتا اعلام کرده اند که برای طراحی، تولید و عرضه ی خودروهای تمام برقی یا هیبریدی در بازار آمریکا برنامه دارند. با این حال به نظر می رسد که گروه فولکس واگن در بازار آمریکا مصمم تر و رقابت جویانه تر رفتار می کند. این را می توان از روی وعده ای که برای این بازار تا سال 2029 داده است، تشخیص داد. فولکس واگن می خواههد 75 مدل خودروی برقی و 60 مدل هیبریدی تا سال 2029 در بازار آمریکا معرفی کند.
منبع: سایپاینوز
انتهای پیام/