کد خبر: ۴۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

انجام یک میلیون سفر در شبانه روز توسط تاکسی‌های اینترنتی/رضایت 95 درصدی مشتریان

دبیر کل اتاق اصناف ایران گفت: 90 درصد تاکسی اینترنتی تحت پوشش تپسی و اسنپ قرار دارند و حدود بیش از 1 میلیون سفر را در شبانه روز انجام می‌دهند.
به گزارش خودروکار، محمدباقر مجتبایی، دبیرکل اتاق اصناف در برنامه سعادت آباد رادیو تهران با اشاره به فعالیت گسترده تاکسی‌های اینترنتی به ویژه در دوره شیوع بیماری کرونا، درباره معضلات و مشکلات مشتریان در راستای استفاده از خدمات این تاکسی‌ها، گفت: فعالیت تاکسی‌های اینترنتی تحت نظر اتاق اصناف ایران و اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی است.

وی افزود: 40 شرکت تاکسی اینترنتی تحت نظر دو مجموعه مذکور فعالیت می‌کنند که 90 درصد آن را دو شرکت تپسی و اسنپ پوشش می‌دهند و حدود بیش از 1 میلیون سفر را در شبانه روز انجام می‌دهند.

دبیرکل اتاق اصناف ایران بیان داشت: این شرکت‌ها سیستم رضایتمندی مشتری دارند. بیشتر از 90 درصد مشتریان به خدمات این شرکت‌ها نمره بین 7 تا 10 داده‌اند. اگر این نمره زیر 7 باشد، نارضایتی مشتری تلقی می‌شود.

 مجتبایی درباره نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی، خاطرنشان کرد: کنترل اولیه بر روی خدمات این تاکسی‌ها توسط مشتری صورت می‌گیرد و سپس بازرسان اتحادیه بر شکایت مشتریان نظارت دارند. در شکایت‌های ارسالی به اتحادیه از مجموعه کسب و کارهای اینترنتی، کمتر از 2 درصد مربوط به تاکسی‌های اینترنتی است.

وی تصریح کرد: شاکیان دو دسته هستند؛ برخی از طریق نظرسنجی رضایتمندی مشتریان و تماس تلفنی با شرکت به خدمات ارائه شده اعتراض کرده و برخی به اتحادیه شکایت می‌کنند؛ آنچه که مربوط به شرکت است این است که رضایتمندی مردم کمتر از 95 درصد نیست.

دبیرکل اتاق اصناف ایران  متذکر شد: وجه غالب مردم به آداب گفت‌وگوی راننده، وضعیت خودرو، کرایه و سرویس مسافری دقت می‌کنند اما دقت آنها بیشتر به کرایه این خدمات است و دلیل استفاده بیشتر مردم از این خدمات کرایه به صرفه آنهاست.

مجتبایی درباره نرخ تاکسی‌های اینترنتی،گفت: تورم و شیوع کرونا بر حساسیت مردم به کرایه‌ها افزوده و این قابل درک است. عمده رانندگان اینترنتی پاره وقت کار می‌کنند و باید هزینه‌ای که می‌گذارند به صرفه باشد.

وی ابراز داشت: وقتی مسافری درخواست خدمات می‌دهد تعداد زیادی راننده حضور دارند که می‌توانند خدمات دهند ولی در برخی شرایط با توجه به ترافیک شدید رانندگان از ارائه سرویس خودداری می‌کنند و این امر حتی در مورد تاکسی‌های شهری هم مصداق دارد.

دبیرکل اتاق اصناف تصریح کرد: در قانون، عرف و اجحاف وجود دارد. مشتری آزادی اختیار دارد تا از تاکسی اینترنتی یا از تاکسی‌های شهری استفاده کند. گزینه عجله دارم در تاکسی‌های اینترنتی اجحافی در حق مشتری ایجاد نمی‌کند.

مجتبایی افزود: مشتری می‌تواند با توجه به مبلغ بالاتر سرویس این خدمات را بپذیرد یا نپذیرد. اگر تاکسی مبلغی را بپذیرد و سپس در ترافیک از مشتری بخواهد مبلغ بیشتری را پرداخت کند، آن وقت است که اجحاف در حق مشتری صورت گرفته است و اتحادیه حتما به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: مردم می‌توانند برای طرح شکایات خود از تاکسی‌های اینترنتی با شماره 124 تماس بگیرند.


منبع: فارس

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار