به گزارش خودروکار، هر چقدر تعداد محصولات زیر 20 هزار دلار در بازار کاهش می یابد، دست جوانان از خرید خودروی نو کوتاه تر می شود. همین حالا هم خیلی از نوجوانان و جوانان آمریکایی به دلیل نداشتن پول کافی برای خرید خودرو، به روش های اشتراک سواری ride-sharing و سایر شکل های حمل و نقل نوین روی می آورند و درصد مالکیت خودرو هم رو به کاهش می گذارد.
داده های مؤسسه تحقیقاتی و نظرسنجی «جی دی پاور» نشان می دهد فروش خودروهای ارزان در چند سال گذشته شباهت به سقوط از دره داشته است با این که از رقم کل فروش هم خیلی کاسته نشده است. در سال 2013 فروش خودروهای نوی زیر 20 هزار دلار 20.1 درصد از کل فروش خودروها را تشکیل می داد اما در سال 2020 سهم خودروهای ارزان زیر 20 هزار دلار فقط 9.4 درصد از کل فروش بوده است.
یک دلیل آن لاغر شدن سهم سگمنت خودروهای جمع و جور و بسیار کوچک است که اکثر خودروهای این سگمنت زیر 20 هزار دلار قیمت دارند. جای این سگمنت از بازار را خودروهای بلندقامت جمع و جور گرفته اند و مردم علاقه زیادی به شاسی بلندهای کوچک نشان می دهند که دیگر امکان نگه داشتن قیمت زیر 20 هزار دلار برای این خودروها وجود ندارد.
اصراری هم وجود ندارد که خودروها با درآمدزایی پایین عرضه شوند وقتی از آن استقبالی هم به عمل نمی آید. وقتی مشتریان هم دیگر به دنبال خودروهای کوچک شهری و جمع و جور نیستند، نگه داشتن قیمت ها زیر 20 هزار دلار هم توجیهی ندارد.
با این حال از نظر خودروسازان، برای ایجاد وفاداری به برند، لازم است جوانان به سمت خرید خودرو ترغیب شوند و راه آن این است که خودروی عرضه شده، به توان خرید جوانان نزدیک شود. از نظر تحلیلگران صنعت خودرو، هر چقدر قیمت خودروها بالاتر می روند، خودروسازان با ریسک از دست رفتن پول در آینده مواجه خواهند بود.
منبع: سایپانیوز
انتهای پیام/