کد خبر: ۴۱۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰

شاسی بلند الکتریکی فولکس واگن به بازار می آید

فولکس واگن خودرو کراس اوور الکتریکی مدرن خود را به نام ID.۴ معرفی کرده است.
به گزارش خودروکار، ID.۴ یک کراس اوور مدرن بسیار چشمگیر است. پلتفرم الکتریکی این خودرو، به این خودروساز آلمانی اجازه خلق کابین کاملا متفاوت از سایر محصولات خود که مجهز به پیشرانه احتراق داخلی هستند را داده است و باید گفت این وسیله نقلیه کاملاً بر خلاف کاری نیست که برند آلمانی قبلاً انجام داده است.

 ID.۴ این کراس اوور جمع و جور، از آیرودینامیک هوشمندانه‌ای برای معرفی طراحی خارجی جذاب استفاده می‌کند. این اولین وسیله نقلیه از یک خودروساز معمولی است که برق را به عنوان یک مزیت و نه دلیل وجودی تلقی می‌کند. طراحی خارجی این خودرو فوق العاده تمیز و متمرکز بر آیرودینامیک است.

 دارای یک دماغه پایین و برجسته برای هدایت هوا به طرفین طراحی شده است. در عقب، یک چراغ LED تمام چراغ‌های عقب را به هم متصل کرده و از شکل چراغ‌های جلو تقلید می‌کند، زمانی که از جلو به عقب نگاه می کنیم، تقارن سبک را نمی‌توان نادیده گرفت. 


از لحاظ ظاهری، کابین بسیار مدرن است. این کراس اوور الکتریکی مجهز به صندلی‌هایی با استاندارد AGR با قابلیت تنظیم برقی و مجهز به فناوری ماساژور است. روکش‌های صندلی این خودرو، از چرم مصنوعی با ترکیبات پلاستیکی قابل بازیافت طراحی و تولید شده است. این خودرو کراس اوور مجهز به صفحه نمایش دیجیتال ۵.۳ اینچی است.در سمت راست آن نمایشگر مانند BMW i۳ یک انتخاب دنده با پیچ و تاب وجود دارد.


کف این خودرو به اندازه کافی مسطح است. کابین آن دارای  یک کنسول مرکزی ۱۰ اینچی بوده که دارای تنظیمات پیشرفته ای از جمله پد شارژ بی سیم و چهار پورت USB-C است. این خودرو به لطف سقف شیشه‌ای استاندارد باعث می شود فضای داخلی کاملا مطبوع و باز باشد. 


صندلی راننده علاوه بر گرمایش، از قابلیت تنظیم و ماساژ گسترده‌ای نیز برخوردار است. در عقب، فضای کافی برای پا وجود دارد که باعث می شود افراد در آن راحت بنشینند.  باتری لیتیوم یونی ۸۲ کیلووات ساعتی به یک موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلوواتی (۲۰۱ اسب بخار) انرژی می‌بخشد و باعث می‌شود ID.۴ کمی قدرت بیشتری نسبت به ۱۸۴ اسب بخار Tiguan داشته باشد. گشتاور بین این دو محصول تقریباً برابر است و ۲۲۸ پوند فوت در ID.۴ و ۲۲۱ پوند در CUV مجهز به گاز است.

 ID.۴ در مقایسه با موتور بنزینی فقط سرعت بسیار کمی دارد، اما در هنگام شتاب گیری فوق العاده دلپذیر است. جدا از سرعت کم، ID.۴ وقتی می‌خواهد سریعتر کار کند بیشتر شبیه یک وسیله نقلیه گازسوز است.



منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/
روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار