طراحی کولئوس به شدت وامدار تالسیمان است و انگار رنو می خواهد با این شیوه، پایه گذار زبان طراحی جدیدی برای محصولات خودباشد. در همین راستا جلوپنجره کولئوس جدید با خطوط افقی کشیده به شکل یک صفحه بزرگ بوده که تا متن چراغ ها امتداد یافته است. چراغ های جلو هم علاوه بر افزایش پیچیدگی بصری و تزریق رگه های اسپورت، در ایجاد یک چهره منحصر به فرد، به کولئوس کمک کرده است.
خطوط بدنه طوری طراحی شده اند که کولئوس در عین ظرافت یک اس یو وی مستحکم به نظر برسد، همچنین روی درهای جلو یک شکاف هواکش ظریف به چشم می خورد که هوشمندانه از تفاوت با دیگر رقبا خبر می دهد. خطوط روی کاپوت، گلگیرهای متورم شده و چراغ های عقب برجسته، تنومندی خودرو راب یش از طرح بدنه نسل گذشته کولئوس، لوکس و قدرتمند به تصویر می کشد و آن را در ردیف بهترین های بازار ایران قرار می دهد. خطوط کرومی به کار رفته در جلو پنجره، اطراف پنجره ها و پایین درها به کولئوس ظاهر لوکسی بخشیده است.
از دیگر ویژگی های کولئوس جدید، چرخ های بزرگ 19 اینچی آلومینیومی آن است که ابهتی دیگرگون به بدنه اش بخشیده است.
اما کابین کولئوس با داشتن امکانات فراوان و فضای بزرگ یک گزینه مناسب برای استفاده خانواده های پرجمعیت است که علاقه مند به خرید کراس اوور هستند. درون کابین کولئوس می توان یک سیستم صوتی بوس با نمایشگر بزرگ 10 اینچی را یافت که عملکردی تحسین برانگیز دارد. سیستم آر لینک 2، تهویه مطبوع دوگانه خودکار، سقف پانورامیک، حسگر نور و باران، چراغ روشنایی در روز یا (DRL)، استارت دکمه ای، منو فارسی مخصوص بازار ایران، در الکتریکی صندوق بار، آینه تاشوی برقی، تودوزی چرم با دوخت سفارشی، گرم کردن فرمان، صندلی های برقی جلو با گرم کن و سردکن، کروز کنترل و محدودکننده سرعت از جمله تجهیزات کولئوس جدید هستند.
در بخش ایمنی نیز کولئوس جدید با وجود سیستم های به روزی همچون ترمز اضطراری، اخطار خروج از خطوط جاده، هشدار دهنده نقاط کور، هشدار فاصله امن و ترافیک از پشت، هشدار سرعت و تشخیص خستگی رانند،سنسورهای پارک جلو و عقب و دوربین دید عقب همراه با چراغ های خودکار یک محصول کاملا ایمن است که در تست های موسسه اروپایی انکپ توانسته رتبه عالی پنج ستاره ایمنی را کسب کند.
رنو کولئوس با داشتن یک موتور حجیم 2.5 لیتری و چهار سیلندر که مصحول مشترک رنو و نیسان بوده قادر است 170 اسب بخار قدرت و 233 نیوتن متر گشتاور تولید کند و از طریق جعبه دنده سی وی تی و ایکس ترونیک، نیرو را به چرخ ها انتقال دهد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این کراس اوور اروپایی 9.5 ثانیه بوده در حالی که مصرف سوخت ترکیبی 8.8 لیتر را در هر 100 کیلومتر به ثبت می رساند.
کولئوس جدید به طور قابل توجهی از رنو کجار و نسل قبل کولئوس بزرگ تر است. به طوری که با طول، عرض و فاصله بین دو محور 4.67، 1.84 و 2.71 متر یکی از بزرگ ترین اتاق های این رده از بازار را در میان انبوهی از رقبایش در بازار ایران داراست. این ابعاد مشابه با هیوندای سانتافه بوده و فضای داخلی جاداری را در کولئوس پدید آورده به گونه ای که فضای زانوی سرنشینان عقب با بزرگی 289 میلی متر در این کلاس یکی از بهترین ها است.
فضای بار هم با 624 لیتر حجم با کف بارگیری دوگانه واکمان افزایش حجم تا 1690 لیتر از طریق خواباندن صندلی های عقب یکی از بهترین ها در این کلاس است. کولئوس به مدد استفاده از شش کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری و لغزش و سیستم ترمزگیری هوشمند، یکی از بهترین خودروهای این رده از بازار است که به خوبی قادر است جان سرنشینان خود را از خطر تصادف حفظ کند.
مدل 2017 کولئوس نخستین شاسی بلند سگمنت دی رنو است و به همین دلیل فرانسوی ها برای ساخت آن سنگ تمام گذشته اند. فضای کابین رنو کولئوس، ماهرانه مشخصه های یک شاسی بلند تنومند و کیفیت مورد انتظار از سدانی خانوادگی را مخلوط می کند و بسته ای کامل و مدرن را در قالب یک کراس اوور شکیل ارائه می کند. کنسول مرکزی بزرگ آن تاکیدی بر راحتی فوق العاده ای است که سرنشینان تجربه خواهندکرد و رنو همه موارد لازم را برای آسایش و سرگرمی سرنشینان در نظر گرفته است.
در داخل کابین به کمک خطوطی که هماهنگی کامل با زبان طراحی خارجی دارند، فضایی راحت و زیبایی خلق شده است. کولئوس لیس جامعه ای از تجهیزات رفاهی مانند گرمکن فرمان، سیستم تهویه با قابلیت فیلتر گرد و غبار و روشن کردن سیستم گرمایشی پیش از ورود به خودرو در مقابل مشتریان قرار دارد.
در گران ترین تیپ، کولئوس امکاناتی مانند گرمکن و تهویه صندلی ها، مانتیور 18.7 اینچی لمسی با چند رسانه ای آر لینک 2، بخش حرفه ای BOSE با 13 اسپیکر، چرم گران قیمت ناپا، سنسورهای جلو و عقب، سنسورهای نقطه کور، سنسور تغییر لاین، سیستم کمکی پارک، سامانه ترمز کمکی، دوربین دید عقب، سامانه تشخیص علائم جاده ای، رینگ های 19 اینچی دارد.
محصولات جدید برند فرانسوی رنو با تیم مدرن و جسور که برگرفته از روحیه و فضای شهر پاریس است، به ایران آمده اند تا قهرمانانه خود را اثبات کنند و عالی بودن را در جنبه های مختلف به شکلی باورپذیر نشان دهند. کولئوس جدید با دامنه ای گسترده از امکانات جدید که به راحتی امکانات مختلف خودرو را در اختیار شما قرار می دهد، رویای جدید خریدارانی است که مایل به داشتن خودرویی متفاوت و جذاب هستند.
کولئوس با این وضعیت در کلاس خود بهترین انتخاب ممکناست. رنو کولئوس جدید که بکی کراس اوور شهری بزرگ است، از آخرین سطوح تکنولوژیک و پیشرفته شرکت رنو سود می برد و از همه جهات خودرویی زیبا، مدرن و باکیفیت است. در طراحی رنو کولئوس جدید رد پای زبان طراحی جدید و فوق العاده رنو به وضوح دیده می شود.
پیشرفته ترین و جدیدترین متد طراحی خودروهای رنو را می توان در چراغ های شفاف و اسپورت، تیز و یو کشل جلو، چراغ های کشیده و باریک عقب، گلگیرهای پف کرده، لاستیک های بزرگ و جلوپنجره کرومی و عریض کولئوس دید. استخوان بندی رنو کولئوس نزدیک به یک اس یو وی و فضاسازی اتاق مشابه یک کراس اوور لوکس است. رنو کولئوس خودروی جذاب و مدرنی است که با ظاهری قدرتمند، از ویژگی مدل های لوکس و پرآپشن بازار بهره برده و به خوبی نیاز خریداران را در بخش های مختلف برطرف می کند.
مهندسان با تجربه رنو با شکل دادن درست قطعات اتاق و هماهنگ کردن آن با خطوط و برجستگی های بدنه، خودرویی کاملا خاص، زیبا و منحصر به فرد تولید کرده اند که قادر به جلب رضایت همه سلیقه ها است.
یکی از محاسن طراحی رنو کولئوس جدید داشتن شخصیت مستقل و قدرتمند این خودرو است که حس اعتماد به نفس بالایی را به وجود می آورد همان طور که رنو کولئوس از طراحی بدنه بسیار زیبا، مدرن و هماهنگی بهره می برد و ظاهری بیرونی اش بسیار عالی به نظر می رسد، داخل کابین هم به همین صورت است.
دراین خودرو همه چیز فوق العاده و بدون نقص و ایران به چشم می آید و به بهترین شکل ممکن ساخته شده و همه چیز در مناسب ترین مکان قرار گرفته است. کابین رنو کلوئس با توجه به آخرین تکنولوژی های روز، فناوری های ارتباطی و دانش ارگونومی طراحی و ساخته شده و رنو در مونتاژ آن از مواد با کیفیت بالا سود برده است.
پرستیژ، کیفیت و لوکس بودن سه ویژگی عمده کابین کولئوس است. متریال کابین از عالی ترین مواد انتخاب شده و همه مواد با کیفیتی مثال زدنی به هم متصل شده اند تا رضایت کامل خریداران را جلب کند. در بازار پررقابت کنونی که فروشندگان برای افزایش سهم بازار، تلاش زایدالوصفی را از خود نشان می دهند، رنو کولئوس به ما نشان می دهد معنای بهترین بودن چگونه است.
درهای در عین بزرگ بودن به راحتی باز و بسته می شوند و به هیچ وجه سنگین نیستند. در عین حال همچون سپرهای محکم، سرنشینان را از برخوردهای کناری حفظ و به لطف شیشه های دو جداره از ورود صدای بیرون به داخل پوشیده از چرم مرغوب و پلاستیک با کیفیت بالا و نرم است و بوی خوبی از اتاق به مشام می رسد. نشستن روی صندلی ها و دست کشیدن به جاهای مختلف کابین به اذعان مجلات معتبر اروپایی حسی خوشایند دارد.
فضا برای سرنشینان حتی با قد 185 هم کافی است و به لطف پلتفرم جدید سی ام اف که در رنو کولئوس به کار رفته، جای پای سرنشینان عقب در این کلاس از بهترین هاست. نشستن در کابین کولئوس تجربه ای فوق العاده لذت بخش است که با استفاده از ادوات ارتباطی پیشرو، شما را در مرزهای جهانی نگه می دارد.
کولئوس با طول 4672 میلی متر و فاصله بین محورهای 2705 میلی متری، بزرگ تر از نسل قبلی بوده و به یکی از بزرگ ترین خودروهای این کلاس بدل شده است. فضای زانوی عقب نیز با پیشرفتی چشمگیر از 77 به 289 میلی متر رسیده که در این کلاس بهترین است. صندلی های عقب نیز برجسته هستند و فضای کافی برای سرنشینان با قدی بلندتر از 180 سانتی متر وجود دارد. دید رو به بیرون نیز خوب است.
فضای ذخیره ای زیادی در کابین وجود داشته و شاهد چراغ های مطالعه انفرادی و ورودی های هوای مستقل برای سرنشینان عقب هستیم. فضای محفظه بار نیز خوب است و حجم 458 لیتری آن قابل افزایش به 1690 لیتر است که در مقایسه با رقبا در وضعیتی مناسب قرار دارد. نرمی خودرو هنگام رانندگی مشخص است با این تفاوت که به دینامیک اسپورت خودرو ضربه ای وارد نشده و به لطف فنربندی مناسب و سیستم تعلیق نوین، کولئوس یکی از بهترین عملکردها را در بین خودروهای هم رده دارد. هنگام رانندگی با کولئوس یک نکته مهم وجود دارد و آن عملکرد فوق العاده سیستم تعلیق در جذب ضربات مختلف سطح جاده است.