به گزارش خودروکار، تویوتا دیروز، اعلام کرد طی سال 2016 فروش جهانی این خودروساز ازجمله برندهای لکسوس، دایهاتسو و هینو، تنها 2/ 0 درصد رشد کرده و به 2/ 10 میلیون دستگاه رسیده است. این در شرایطی است که در سال 2016 فروش گروه خودروسازی فولکسواگن 8/ 3 درصد افزایش یافته و به 3/ 10 میلیون دستگاه رسیده است. علت عقب ماندن تویوتا از فولکسواگن، بازارهای چین و آمریکا بودهاند. در شرایطی که تویوتا از کاهش فروش در بازار آمریکا آسیب دید، فولکسواگن از رشد فروش در بازار چین منتفع شد. کاهش فروش تویوتا در بازار آمریکا از افت تقاضا برای خودروی کمری ناشی شده است.
منبع:دنیای اقتصاد
انتهای پیام/