مرکز مهندسی و اعتبارسنجی فنی مورد نظر به عنوان نماینده EuroNcap، JNcap، CNCAP، KNCAP، ANCAP، IIHS و NHTSA در آسیا شناخته میشود و همچنین اعتبارنامههای استانداردهای ECE، EEC و… را برای خودروهای مختلف صادر میکند.
خودروسازی سایپا که به تازگی پلتفرم چندگانه SP۱۰۰ را معرفی کرده است، چندی قبل شاهین را به مرکز تست تصادف فرستاده و اعتبارنامه استاندارد ECE را برای آن دریافت نموده است. در حال حاضر این مرکز تست به عنوان یکی از مراکز تستهای فنی، مجموعههای الکتریکی، سامانههای خودران، تست تصادف، تست دوام و کیفیت و… برای خودروسازانی، چون میتسوبیشی، فولکس واگن، مزدا، تویوتا، نیسان، لوکسژن، فورد و… است.
در بحث عملکرد کیسههای هوا، دو تست اهمیت زیادی دارد. اولین تست مربوط به عملکرد مدار و ماژولهای کیسه هوا است و به صورت آزمایشی تنها در بخش یونیتها انجام میشود. این تست معیار اصلی صحه گذاری و اعطای مجوزهای مختلف «ای مارک» و ECE است.
اما یکی از اصلیترین تستهای اجباری از سال ۲۰۱۸، تست نهایی کیسههای هوا در شرایط بازشو بر روی خودرو و تصادف است. در این روش کیسههای هوای SRS و SRP مورد بررسی دقیق تری قرار میگیرند و میزان بازشو، جهت بازشدن، انحراف از مسیر ضربه، محل برخورد با سرنشین و سطح تاثیر گذاری در استانداردهای مختلف بررسی میشود.
با توجه به اینکه تست کیسه هوای شاهین برای اخذ مجوزهای ECE و EEC برگزار شده است، سرعت این تست ۵۶ کیلومتر بر ساعت و در شرایط تست کیسه هوای SRS و برخورد ۱۰۰ درصد بوده و عملکرد کیسه هوای هوای جلو در شرایط تست تصادف از رو به رو مورد سنجش قرار گرفته است.
انتهای پیام/