به گزارش خودروکار، سومین خودروساز بزرگ ژاپن در این گزارش تصریح کرد که انتظار دارد تا سودش با افت ۲۰۰ میلیارد ینی (۸۹/ ۱ میلیارد دلار) در سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۱ مواجه شود و از این رو ضعیفترین سودآوری هوندا از سال ۲۰۱۰ تاکنون رقم خواهد خورد. هوندا همچنین خود را آماده میکند تا با افت ۶ درصدی فروش سالانه محصولات مواجه شود، پس از آنکه فروش این برند در ماه ژوئن با افت ۴۰ درصدی روبهرو شده بود. این موضوع موجب زیان ۷/ ۱۱۳ میلیارد ینی هوندا شد. پاندمی کرونا که موجب بسته شدن کارخانهها و تعطیلی نمایشگاههای خودرو در سراسر جهان شده است، افت تقاضای مشتریان برای وسایل نقلیه را نیز به دنبال داشته و بسیاری از خودروسازان جهان با زیانهای بیسابقهای مواجه شدهاند.
منبع: دنیای اقتصاد
انتهای پیام/