کد خبر: ۳۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
معاون وزیر صنعت:

منطقی‌کردن قیمت خودرو اولویت نخست است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: واقعی‌سازی و منطقی‌کردن قیمت خودرو هدف ماست و به دنبال افزایش قیمت نیستیم و افزایش قیمت بازار را نیز به رسمیت نمی‌شناسیم.
به گزارش خودروکار، مهدی صادقی نیارکی اظهار کرد: هدف ما افزایش تولید و افزایش تحویل خودرو بوده که این امر تاکنون محقق شده است.

وی ادامه داد: طی امسال رشد ۱۸ درصدی تولید خودرو و رشد ۳۰ درصدی در تحویل خودرو را شاهد بودیم و با این آمار در این مدت ۲۰۰ هزار خودرو به متقاضیان تحویل داده شده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید یک میلیون دستگاه انواع خودرو  و تحویل به متقاضیان از برنامه‌های وزارت صنعت طی سال جاری است.

وی با اشاره به اینکه آخرین قیمت خودرو  براساس قیمت‌های سال ۱۳۹۷ بوده است، بیان کرد: ما در بخش عمده‌ای از نهاده‌ها افزایش قیمت داشتیم و این افزایش قیمت خودرو نیز حداقلی است و با قیمت بازار فاصله دارد.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه شورای رقابت افزایش قیمت خودرو را بررسی می‌کند، ادامه داد: باید به این امر توجه شود که ۳۰ رشته فعالیت با بخش خودرو سازی مرتبط هستند و هرگونه اشتباه در این بخش تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: ۴۰۰ هزار نفر در زنجیره تولید و لجستیک بخش خودرو و صنایع وابسته به آن شاغل هستند و باید به این امر توجه شود.

وی گفت: اقلام اصلی خودرو در بورس و نهاده‌های وارداتی با ارز است و قیمتی که فاصله کارخانه را با بازار کاهش دهد با حداقل افزایش قیمت، مورد نظر ماست.



منبع: ایرنا

انتهای پیام/
 
 


روزنامه های اقتصادی
آخرین اخبار