معاون مهندسی شرکت پارس خودرو اعلام کرد؛
تولید کوییک آر پلاس در خط تولید رنو
معاون مهندسی شرکت پارس خودرو گفت: همزمان با افزایش استقبال از تولید کوییک آر پلاس، ظرفیت افزایش تولید به روزانه ۱۰۰ دستگاه وجود خواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خودروکار، شهریار طهماسبی در نشست خبری معرفی محصول کوییک آر پلاس با تاکید بر این که بدون شک اضافه شدن تجهیزات و امکانات خودرو به افزایش رضایتمندی مشتری و پوشش بخش بزرگتری از بازار منجر می شود، گفت: پس از تولید انبوه پروژه کوییک آر، پروژه کوییک آر پلاس تعریف شد و در آذرماه فعالیت طراحی قطعات در مرکز نوآوری سایپا انجام و سازه گستر مسئولیت تامین قطعات را برعهده گرفت و تکمیل قطعات را بیش از ۱۰ سازنده داخلی آغاز کرد.
وی افزود: در بهمن ماه اقدامات بهبود کیفیت بر روی اولین نمونه خودرو انجام و از اردیبهشت امسال تولید انبوه اینخودرو آغاز شد.
طهماسبی برنامه تولید کوییک آر پلاس را روزانه ۲۰ دستگاه عنوان و تصریح کرد: این میزان تولید از ماه آینده به روزانه ۴۰ دستگاه افزایش خواهد یافت که همزمان با نیاز بازار قابلیت افزایش به ۱۰۰ دستگاه در روز را خواهد داشت.
وی با بیان این که پارس خودرو به دنبال حرکت به سمت تولید خودروی کوییک با گیربکس اتومات است، ادامه داد: دارندگان خودرو کوییک R می توانند با مراجعه به سایپا یدک نسبت به نصب آپشن های قابل اجرا اقدام کند که مسئولیت فنی این اقدام نیز با سایپایدک خواهد بود.
طهماسبی با اشاره به توقف تولید پراید گفت: از آن جا که دو مدل از این خودرو در خطوط تولید پارس خودرو به تولید می رسید، با توقف آن باید خودروی پرتیراژی جایگزین می شد بر این اساس برنامه ریزی تولید خانواده ایکس ۲۰۰( ساینا و کوییک) در دستور کار قرار گرفت اما نمی توان این خودرو را جایگزینی برای رنو و برلیانس دانست.
وی در خصوص جمع آوری خطوط تولید خودروهای متوقف شده نیز گفت: قطع همکاری دایمی و توقف تولید موقتی با یکدیگر متفاوت است و اگر مدیریت تصمیمی مبنی بر قطع همکاری گرفته باشد نسبت به تعیین تکلیف این خطوط اقدام خواهد کرد این در حالیست که هم اکنون کوییک R پلاس در خطوط تولید رنو که یکی از مجهزترین و استاندارترین خطوط تولید است ، تولید می شود و بدون شک اجازه داده نمی شود که خط تولیدی بدون محصول باقی بماند.
معاون مهندسی شرکت پارس خودرو در تشریح سایر آپشن های این خودرو اظهار کرد: رینگ آلومینیومی دورنگ ، شیشه های دودی،دوربین دید عقب و نصب تجهیزات الکترونیک با تست استاندارد از جمله این آپشن ها است و در راستای سیاست های کلی نظام، گروه خودروسازی سایپا و پارس خودرو قطعات این خودرو توسط قطعه سازان داخلی ،داخلی سازی شده است.
وی ادامه داد: طراحی دسته سیم در این خودرو به گونه ای انجام شده که نیازی به تغییر نداشته باشد همچنین دسته سیم دوربین عقب نیز بر روی دسته سیم اضافه شده چرا که هم اکنون در بازار، انشعابات غیراستاندارد از دسته سیم منجر به بروز مشکلاتی در اجرای استاندارد خودروها شده است.
طهماسبی در تشریح سایر مشخصات ظاهری این خودرو نیز گفت: فرمان نوع D با روکش چرم ،کنترل مولتی مدیا بر روی فرمان ،صندلی با روکش چرم صنعتی بادوام متناسب با رنگ و تم خودرو و برچسب های محافظ رکاب از دیگر مشخصات این خودرو است.
انتهای پیام/